Mikkel_Rev® Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Heisann folkens. Satte i sammen en ny maskin i dag med dette hovedkortet, men under oppstart på win xp cd så tusler den en stund for så og slå seg av sånn plutselig. Får ikke installert en dritt på den. Noen som vet hva dette kan være. Kjører S-ata disk og dvdspiller og dvdbrenner på ide pri porten. En som master og en som slave. Skjønner ikke noe jeg.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Høres ut som en dårlig montert kjøler, men dette har du vel sjekket ut i Bios "health screen"? Alternativt inkompatibel RAM.. noe som "slår til" først når man skal installere/boote.
Mikkel_Rev® Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Høres ut som en dårlig montert kjøler, men dette har du vel sjekket ut i Bios "health screen"?Alternativt inkompatibel RAM.. noe som "slår til" først når man skal installere/boote. Dritkul sykkel denna tl1000s. Hadde en i 2002 før kompisen min kjørte seg i hjel. Nydelig sykkel. Har bestilt ram og alt fra proff leverandør. kjølern er jo klikka skikkelig på så den kan vel neppe være feil. Når jeg så i hardware monitor lå prossessorn på 71 grader. Er det for mye? Kjører en 660 3,6 Ghz intel P4 på kortet og 2 stk 1 GB ram PC 4200 fra kingston. takker for videre hjelp og.
Zink Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Har bestilt ram og alt fra proff leverandør. kjølern er jo klikka skikkelig på så den kan vel neppe være feil. Når jeg så i hardware monitor lå prossessorn på 71 grader. Er det for mye? Kjører en 660 3,6 Ghz intel P4 på kortet og 2 stk 1 GB ram PC 4200 fra kingston. takker for videre hjelp og. 71 grader er for høyt. Mistenker at 'TL1000S' er på sporet. Har du brukt kjølepasta og går vifta som den skal/ er plassert på rett header? Apropos kjølepasta. Er det boxed kjøler så har den ofte påført en seig kjøle-pad. Hvis en løfter kjøleren opp-og-ned for å justere plassering før låsen klikker på plass, blir "tyggisen" fillete mot kjernen og dekker kjøleflaten bare flekkvis.
stigmaster Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Dette kortet sliter mye med cpu-temperaturer. Kommer snart en bios oppdatering som skal skal fikse en bug relatert til styring av hastigheten til cpu-vifta. Anbefaler å oppgradere til seneste bios (0422) og sette Vcore til 1.300 i bios. Gå her: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Velg hovedkortet ditt og last ned alle nye driveroppdateringer. Også klikk på "Forum" til venstre. Der er det MANGE tråder relatert til cpu-temp.... Dette kortet er rått, men lider fremdeles av barnesykdommer...bios 0512 er visstnok den som skal rydde opp i det meste....håper den kommer snart.
Mikkel_Rev® Skrevet 26. august 2005 Forfatter Skrevet 26. august 2005 Tusen takk for gode råd. Var ikke mye kjølepasta på den prossessoren eller på vifta. Men det var en dritsvær kjøler i alle fall. Skal plukke den fra hverandre igjen og starte på nytt. Det er jo to ide pri og en sec på dette kortet. De pri og sec nede på kortet ide ( 133, 100, 66 port) som jeg plugget harddiskene mine til og den litt over på venstre side sett forfra IDE 100, 66 port), der plugget jeg dvd spiller og dvd brennern. Trodde først dette var feil og prøvde få en sata disk til og fyre opp. Startet på nytt men da fant den ingen satadisk. Litt flaut dette her for jeg har bygget en mengde med PCer tildligere, men det var jaggu mye nytt med dette hovedkortet gitt. Åssen får man maskinen til og finne satadisken.? Takker for gode råd på dette.
Mikkel_Rev® Skrevet 27. august 2005 Forfatter Skrevet 27. august 2005 Da har jeg fått den sammen igjen og til glede skottet det ikke på kunsten og skru på. Dere hadde helt rett. Prossessor gikk for varm grunnet dårlig ventilasjon. Var mye over 70 når den slo seg av og da fikk jeg den pokker ikke på igjen før jeg slo av power og på igjen. Stilte inn vifter på fullt fres og satt de rett mot prossessoren. Oppdaterte bios til 0422, som heldigvis gikk bra, he he og med lokket av og viftene blåsende rett inn på prossessor (2x8 vifter) har jeg fått den ned til ca 67-68. Viftene bråker jo noe inni h******* så jeg må nok ha meg en ny kasse med meget god ventilasjon. 4 x 12 vifter eller noe. Denne vifta som følger med P4 660 3,6 ghz 2 mB cashe. Er den i det hele tatt bra nok? Pcen varmer faktisk opp rommet mitt på 16 M2 he he. Noen som kan anbefale kabinett og vifter som ikke bråker og er effektive??? Også vifte til prossessoren som er bedre og støysvak. Så også at flere på asus.com hadde den 0514 biosen. Har noen prøvd den? Takker igjen for svar og hjelp.
rhemal Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Prossesoren skal IKKE bli så varm i alle fall, Boxed kjølern skal være mer enn nok! Jeg har hatt mange cpu'er og kabinettene mine har alldri vært spesielt gode på luftgjennomstrømning, ikke har jeg brukt mer en høyst 3 vifter(cpu,skjermkort+stille papst vifte for gjennomstrømning) heller, hater støy. Min teori er at enten hovedkortet eller cpuen har skadet/defekt arkitektur som resulterer i disse høye temperaturene. Har du mulighet for å låne en tilsvarende prossesor ville jeg sjekket om det ble samme resultat med denne, hvis det er tilfelle ville jeg returnert hovekortet og krevd det reparert/erstattet etter kjøpsloven, evt cpuen om resultatet ble bedre med den innlånte. ps: på min 2,8Ghz P4 kjørte jeg systemet stabilt @ 3,2Ghz (prøvde ikke høyere) med bare kjøler på cpu og hovekort, da hadde jeg også tatt av chipsett kjøleren og erstattet med en kobberblokk, dette var med boxed kjøleren.
Mikkel_Rev® Skrevet 27. august 2005 Forfatter Skrevet 27. august 2005 Det blir den i alle fall. For dårlig kjøling har jeg og i alle fall. Har en maskin med P4C800 delux og en P4 intel 3.2 Ghz 800 og. Der har jeg ikke samme problemet. Der holder denne kjølinga som jeg har i maskina. Flere råd om kjølere og kabinett taes med takk.
Mikkel_Rev® Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Jeppers... Ble ikke Stacker kabinett da. Har nå sitti og stripsa, skrudd og limt og lodda og moda + + + + Zalman 7700 CNPS CU ble satt på i stedet for denna drittvifta intel gir med. Bytta kabinett til Thermantake Kandalf Sort. Driiiiitfett kabinett men dyrt. Har 2 stk 12 vifter og 2 stk 9 vifter. Så da datt tempen i alle fall ned til 55 gr. Er det bedre? Denna arctic silver 5.... når man tar på den??? Jeg la et tynt lag ca 0.5 mm på hele toppen av prossessoren samt et halvt riskorn midt på zalmankjølerkladden. Er dette riktig? Var det nok? oe annet jeg lurer på er jo at jeg har innsug forran med 12 vifte, bakvifte 12 blåser ut, 9 vifte bak oppe blåser ut, men denna vifta i toppen..... skal den blåse inn eller ut? Er ikke filter i toppen da så støv kommer jo kjapt inn hvis den blåser inn i kassa. Noen som kan komme med råd om viftene? de to på 12 har 1300 rpm. zalmannen plugga jeg på hovedkortets cpuvifte og den flyr jo på fult. Noen som har mer råd ang kjøling og? Takker og bukker for all hjelp.
Dj Charlie Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 (endret) Interessant lesing. Har selv bestilt dette hovedkorte og ble først redd jeg hadde gjort et dårlig kjøp, etter dine erfaringer. Blir spennende når jeg skal montere mitt. Når det gjelder vifter har jeg kjøp: 2x120 og 3x90 Slik har jeg montert viftene i mitt kabinett. 3x90 blåser igjennom kabinettet, slik at det blir en gjennomstrømning samt at de vil kjøle ned harddiskene som jeg skal blassere der. 2x120 er plassert i bakkant. Den underste blåser inn (over hovedkorte) og den øverste blåser ut (ettersom varmen stiger) Om dette er en god løsning vet jeg ikke, men slik har jeg montert mine. Sikkert andre som kan svare bedre på dette en meg. De to viftene i døren eksister ikke. Dette er bare et bilde jeg har hentet fra Chieftec sin hjemmeside. Endret 31. august 2005 av Dj Charlie
Mikkel_Rev® Skrevet 2. september 2005 Forfatter Skrevet 2. september 2005 HAH. tror jeg fant utav det... Ved bruk av dette P5WD2 premium så trengs det bra kjøler. JEPP Det trengs og god gjennomstrømming gjelnnom pcen. JEPP Fortsetter maskina og fryse i xp da og hakke og hoppe og fryse mere. Særlig ved bruk av internett. Vet dere hva det er?=?? Jo da. det er den fåkkings marwell porten som får den til og henge seg opp tror jeg. Jeg slo av maskina, inn i bios, valgte default settings, satt opp bios på nytt. Boota i XP med nettverkskabelen til internet i intelporten ( på mitt kort den nederse pluggen RJ45) Avinstallerte Pcprobe II gjorde jeg og. La inn 2.24.10 i stedet. Satt på temp vakt og greier og oppgraderte norton, chatta, sendte filer, lasta ned noe greier og tok virussøk samtidig. NO FREEZE temp er på 45 grader ved liten aktivitet og stiger til max 60-62 grader nå etter dette. JUHUUUUUUUU. :-) Håper dette holder da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå