Gå til innhold

Trenger litt ny musikk, musikksmak lagt ved!


maradona

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt sikker på hva som aksepteres av tråder når det gjelder musikkanbefaling, men jeg er frekk nok til å prøve meg...

 

Jeg begynner å bli mektig lei av musikken jeg har, og det går en stund mellom det kommer noen nye godbiter i musikksamlingen. Siden det er et voldsomt kunnskapsnivå på dette forumet, lurte jeg på om noen kunne hjelpe til med noen anbefalinger.

 

Jeg hører mye på 1-2 forskjellige sanger av mange forskjellige artister. Den eneste artisten jeg hører på mye forskjellig av, må være Michael Jackson.

 

Andre sanger/artister jeg liker godt:

 

Jimi Hendrix - All along the watchtower

Led Zeppelin - Stairway to heaven

Johnny Cash - Hurt

 

Artister som har endel sanger jeg liker

John Legend

Jeff Buckley

Trang Fødsel

Toto

Santana

 

Det er kanskje ikke så lett å få et bilde av "musikksmaken" min, men men...

 

Hvis det er noen som gidder å komme med noen anbefalinger setter jeg pris på det! :)

Endret av maradona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å få tak i musikksmaken din ja. Men det virker som du liker sanger som enten har en fin stemning/følelse å komme med, eller generelt bare fine/gode sanger du har lett for å "få på hjernen"/høre mye på.

 

Da har jeg et par anbefalinger tatt ut fra løse luften av hva jeg absolutt syns er fine sanger:

 

Goo Goo Dolls - Iris

Tool - H.

Patton/Kaada - Seule

Radiohead - Talk Show Host

De Lillos - Hjernen er Alene (!)

Seigmen - Hjernen er Alene (!)

A Perfect Circle - Gravity

A Perfect Circle - Vanishing

Guns ´n´ Roses - November Rain

Amelie Soundtrack (Yann Tiersen) - Comptine D´un Autre ete (se filmen først!)

Roxy Music - More Than This (se filmen Lost In Translation!)

A Perfect Circle - Peace, Love and Understanding (også hører du Elvis Costellos original-versjon etterpå)

Faith No More - Easy

Faith No More - From Out Of Nowhere

 

...og utrolig mange andre, bare ramset opp en del jeg kom på nå.

Lenke til kommentar
Prøv deg på Infected Mushroom. Det er nok ikke akkurat det du hører på nå, men det er utrolig mange som liker det når de først hører på det.

Må si jeg gikk på en smell der, hørte litt på sphongle(?) og ble anbefalt infected mushroom, men falt ikke i smak :p

 

Onntopic: Skjekk ut Tool, Deftones, Pink Floyd, Nirvana, Blur, A Perfect Circle, Dandy Warhols.

Kyuss har også sine go' biter å by på ;)

Lenke til kommentar
Må si jeg gikk på en smell der, hørte litt på sphongle(?) og ble anbefalt infected mushroom, men falt ikke i smak :p

Hva med Hallucinogen eller Kindzadza da?

Må si jeg hørte på sphongle fordi det var rolig og avslappende, og jeg trodde at "psykedelisk trance" eller hva det kategoriseres som også skulle ligge i samme duren, men for meg ble det litt for mye bass og trommer i sangene for at jeg skal nyte dette, blir mer stressa enn avslappet for å si det sånn, hører samme tedensene hos hallucinogen :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...