Gå til innhold

Ufullstending flashing av BIOS, hvå nå?


spaakh

Anbefalte innlegg

Har et Asus a7v600-x hovedkort. Installerte asus update, som foreslo at jeg skulle oppdatere BIOS. "javel, sikkert fint", tenkte jeg og trykket på "flash" knappen...

 

 

Det gikk tilsynelatende bra inntil den skulle verifisere den nye BIOSen. fikk opp feilmelding. Prøvde med diverse bioser etter det, men til ingen nytte, alle feilet verifiseringen på samme sted. Etter x forsøk var det bare å skru av og håpe det beste, men BIOSen er tydeligvis ikke bra for jeg får ikke noe bilde når jeg starter maskinen. :cry:

 

Hvordan kan jeg flashe BIOSen min når jeg ikke klarer å starte maskinen? Hvor mye koster en ny BIOS, og hvor kan jeg få tak i det? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aldri flash fra windows :nei:

Det har jeg gjort 20-30 ganger. Det har aldri vært noe problem.

 

Trådstarter:Jeg tror neppe du får liv i det hovedkortet igjen.

Det vil nok ikke lønne seg for deg å sende det inn til reprasjon. Det beste vil nok mest sannsynlig være å kjøpe et nytt hovedkort. Man får jo gode socket A kort til 3-400 kr nå.

Lenke til kommentar
Mitt ASUS-kort har ihvertfall en mulighet for å skrive tilbake en "sikker" bios, selv under feilflash(?), om du installerer en CD med et gyldig boisimage på. Du kan jo se om ditt kort har noe tilsvarende.

 

AtW

Eller eventuelt har ett hovedkort med to biosbrikker på. Da du skifter fra den ene til den andre..

Lenke til kommentar

Hei, og takk for raske svar!

 

Fikk svar fra Komplett på om de kunne flashe BIOS eller sende meg ny:

 

Hei.

 

Her må du nesten sende inn hele hovedkortet til oss så skal vi kikke på den her inne.

 

Veldig diffust svar synes jeg. De må vel vite om det i utgangspunktet går an å skaffe ny BIOS eller flashe(om da BIOS brikken ikke er ødelagt).

 

Kan se ut som om det blir billigere å kjøpe nykomplett og betale for arbeid :ermm:

Endret av spaakh
Lenke til kommentar
Hei, og takk for raske svar!

 

Fikk svar fra Komplett på om de kunne flashe BIOS eller sende meg ny:

 

Hei.

 

Her må du nesten sende inn hele hovedkortet til oss så skal vi kikke på den her inne.

 

Veldig diffust svar synes jeg. De må vel vite om det i utgangspunktet går an å skaffe ny BIOS eller flashe(om da BIOS brikken ikke er ødelagt).

 

Kan se ut som om det blir billigere å kjøpe nykomplett og betale for arbeid :ermm:

Klart det går å skaffe ny bios. Er ikke brikken som er ødelagt, mangler bare "programvare". Samme som å prøve å kjøre Windows uten de nøvendige filene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...