Gå til innhold

Poeng med dual rad. ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
poenget er jo at man får dobbelt så mye rør inn i en dual rad enn i en singel rad

 

2 vifter kjøler bedre en 1 vifte.

Logisk nok. Men takk for responsen! Føler ikke helt jeg har behov for dobbel rad, for jeg har jo ikke peil på ytelsesforskjellen. Skal prøve å ta i tak google og sjekke.

Lenke til kommentar
Ganske stor forskjell på temperatur, se her http://overklokking.no/art.php?artikkelid=11429&side=8

Den testen viser forskjellen på singel og dobbel etter det jeg forstod det riktig. Kunne ikke se igjen MIST innimellom teksten.

 

Med tanke på at jeg har en prescott å kjøle ned, så bør jeg kanskje kjøre dobbel, men hvem steike er det som har plass til 2x120 rads rundt eller inni kabinettet? Har et Thermaltake tsunami tower. Veit det går an å skru noe fast bakpå, men er litt usikkerpå om jeg har plass til 2x120mm ...

 

Å kjøpe dobbel blir som jo å safe kjøpet, men er det verdt 400? Trur utgiftene blir høye nok allerede på single rad.

Lenke til kommentar

Da undertegnde skaffet seg vannkjøling (var forøvrig helt noob) var det aller første jeg skjønte at dual rad var et 'must'. Dette fordi gode vannblokker fjerne mye varme fra cpu/gpu/nb og og et sted skal denne varmen ut, ikke sant?

 

Et annet poeng som er nevnt ar at viftene kan gå på langt lavere omreidning (mindre støy).

 

Gjør den selv en tjenste, kjøp en skikkelig radiator - du vil ikke angre med mindre du kun skal kjøle en slapp cpu.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
På den annen side.. hehe..

 

 

Seriøst: plassering/montering er en utfordring; mulig du må til med en dremel e.l. Kommer an på hva slag kabinett du har.

 

mvh r,-

Thermaltake tsunami har jeg. Veit det er masse skruehull bakpå hvor jeg kan feste den. Hakke sjanse til å putte en dobbel raddis inni kabinettet. Men å henge den bakpå burde funke. Håper jeg slipper å ta til syltestrikker og loddebolt for å feste den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...