Gå til innhold

Problemer med å koble sammen en data til tv!

Kromkaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vill se filmer som jeg har på min bærbare pc på tv. Har klart å koble tv og data sammen men det blir bare svart hvitt og ikke noe lyd på tven. Kan noen hjelpe med med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

til lyd trenger du en minijack til 2xrca (gul og hvit ledning) som du putter i stereoanlegget/tvn og i headsetutgangen på laptoppen.

Så må du stille inn tv til å ta i mot riktig signaler. Nå sender du enten composite og tvn tror den skal få svideo, eller vice versa. På noen tvr er det bare en av inngangene som støtter svideo, på andre alle. På gamle tvr er det ingen og da må du se i driverene om du kan få mixet signalene ned til composite (gul plugg)

P.S. er kjekt å ha en scartkontakt der du kan plugge i svideo/composite/rca kabler ;) du får det de fleste steder der de selger lyd og bilde produkter. Det og kabler har de på clas ohlson til en billig penge.

Endret av Admin'c
Skrevet

jeg bruker s-video men har ikke slik inngang på tven siden den er gammel. derfor bruker jeg en slik duppedings som jeg pratet om. Har bare s-video utgang på den bærbare

Skrevet

mhm så prøver du deg på svideokabelen? da må tv støtte det hvis ikke må du rote i driverene etter en måte å mikse ned signalet.

Får du ikke gjort det så er siste løsning å kjøpe en dings som konverterer (tror det er ganske billig, er bare en skjøtegreie eller noe)

Skrevet

jeg hadde samme problemet, det eneste du trenger å gjøre er og kjøpe en konverterings plugg, det får du på expert, elkjøp osvbare fortell de på eljkjøp problemet så finner de frem rikstig ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...