Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighet Bps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey.:smile:

Jeg har en pc med 56k modem , men når jeg kobler den til telefonlinja så blir det bare sendt med 7200bps. hva skal jeg gjøre for å få opp den hastig heten??:???:

ApArA :razz:

[ Denne Melding var redigert av: ApArA på 2002-08-08 13:49 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU må forandre innstillingene for modemet, ikke for com-porten du bruker.

Ellers er 56k modemer gjerne litt sære på driverne for å funke optimalt. Sjekk om du har riktige drivere (ikke bruk windows standard drivere)

mvh

Ole-Petter

Skrevet

Quote:

Den 2002-08-08 14:08, ApArA skrev:

Takker for det men hvor får jeg skaffet de driverne da??

De får du skaffet på hjemmesiden til de som har laget modemet.

Skrevet

Hadde samme "problemet" hjemme før jeg fikk bredbånd.

det var faktisk for mye "støy" på linja mi gamle kabler, boretslaget/bydelen jeg bor i har akurat fulført en kjempesatsning og byttet alle TLF/Kabel tv/og montert Lan i 2500 leiligheter.

da dette var fulført testet jeg mitt gamle analoge modem igjen for morro skyld, og da spratt hastigheten opp i 56K. bare etpar år forsent.

Skrevet

Bare slik at du unngår å misforstå (jeg vet ikke om du er helt fersk på data eller ikke)

et 56,6 modem laster ned på 56,6 bits/sek

Men dette er ikke det som viser når du laster ned gjennom for eksempel internet explorer. I det tilfellet vil det står i kiloBYTES, ikke bits. da er mks hastighet 56,6 / 8 = ca 7,1KB/s.

7,1KB/s er altså IKKE 7100bps. =) Faktsik hvis du får nærmere 7KB/s på en 56,6 så er det MEGET bra...

Hvis du allerede visste dette, så bare ignorer meg.. jeg er vandt til det =P

-Stigma

PS: sjekk også masks hastighet setting på selve modem instillingene (ikke com port) som en annen sa tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...