Gå til innhold

VG - Utrolig dårlige på film?


Passasjer

Anbefalte innlegg

Haha! Selvfølgelig! "Oooh! Peter Jackson kommer og tar meg!"

 

Selvfølgelig blir folk dritredde når de ser Ringenes Herre sin reklamekampanje, men når Bruckheimer pøser ut noen millioner mer i reklame til sin ferskeste produksjon, så er det ingen som tenker to ganger før de slakter filmen hans sønder og sammen. Rar verden eller hva?

 

Går det an å være så arrogant?

Du er tydligvis en av de jeg tråkket på tærne. Om du leser grundig så ser du at jeg påpeker at dette er mine tanker om emnet, og fordi filmsmak er veldig subjektivt så er ikke jeg mer arrogant en alle de som elsker filmene.

 

Men la nå ikke dette føre til at tråden havner helt OT. Om du vil diskutere filmsmak kan vi ta det et annet sted.

 

Jeg vet forresten ikke hvilken film denne Bruckheimer har produsert så jeg klarer ikke følge deg helt på sammenligningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dine meninger? Film er subjektivt? Ja, det er det. Men ikke det du kommer med. Hadde du uttalt at du ikke liker Ringenes Herre, så hadde jeg akseptert det med en gang. Men at du kommer her påstår at kritikerne ikke tørr å gi Ringenes Herre dårlige anmeldelser, det er ikke en personlig mening, det er en anklage!

 

Jerrry Bruckheimer har produsert The Rock, The Island, Pirates of the Caribbean, Black Hawk Down, Bad Boys II, for å nevne noe. Han er dessuten det nest mest kjente navnet i filmindustrien etter Steven Spielberg.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar

Jeg fant en gang et par anmeldelser hvor kritikererne regelrett slaktet Ringenes Herre. Tror de endte opp med å få terningkast 2/3. Dessverre så klarer jeg ikke å finne igjen de respektive sidene.

 

Sånn rent personlig så tror jeg faktisk at kritikere ikke har baller til å slakte storfilmer som f.eks Ringenes Herre.

Lenke til kommentar
Jerrry Bruckheimer har produsert The Rock, The Island, Pirates of the Caribbean, Black Hawk Down, Bad Boys II, for å nevne noe. Han er dessuten det nest mest kjente navnet i filmindustrien etter Steven Spielberg.

Tja ikke alle disse filmene har fått dårlig anmedlese deribland Pirates of the Caribbean fikk ganske høy karakter på terningen/skalaen. Mens Black Hawk Down fikk blanda kritikk, noe jeg synes er synd da filmen var meget bra. Alle de filmene du nevnte ( som Bruckheimer har produsert) er noen av mine favoritter. :yes:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Jerrry Bruckheimer har produsert The Rock, The Island, Pirates of the Caribbean, Black Hawk Down, Bad Boys II, for å nevne noe. Han er dessuten det nest mest kjente navnet i filmindustrien etter Steven Spielberg.

Tja ikke alle disse filmene har fått dårlig anmedlese deribland Pirates of the Caribbean fikk ganske høy karakter på terningen/skalaen. Mens Black Hawk Down fikk blanda kritikk, noe jeg synes er synd da filmen var meget bra. Alle de filmene du nevnte ( som Bruckheimer har produsert) er noen av mine favoritter. :yes:

Enig, The Rock, Black Hawk Down og Bad Boys 2 er meget underholdende filmer. The Rock med DTS-lyd ooo ... say no more. LOTR på den annen side er ikke helt min type film selv om de rent produksjonsteknisk er perler.

Lenke til kommentar
Sånn rent personlig så tror jeg faktisk at kritikere ikke har baller til å slakte storfilmer som f.eks Ringenes Herre.

Hvorfor?!

 

Hvorfor i all verden skulle noen være redd for å slakte Ringenes Herre?

Fordi den er fantastisk laget på alle måter?

 

Bare synd historien ikke holder for fem flate øre. Mer spennende å lage en 6 timers spillefilm om maling som tørker.

Lenke til kommentar
Fordi den er fantastisk laget på alle måter?

 

Bare synd historien ikke holder for fem flate øre. Mer spennende å lage en 6 timers spillefilm om maling som tørker.

Alexander.

 

Større budsjett enn Lord of the Rings og fantastisk laget - slaktet av kritikerne.

Forsovidt rett men ikke bare slaktet av kritikerne men også av publikum.

 

QUOTE (LarsP @ 21/08/2005 : 16:21)

en 6 timers spillefilm om maling som tørker. 

 

 

Det hadde faktisk vært utrolig kult.

 

S,

 

Klarer såvidt å holde ut med det fordømte malingsprogrammet TV2 sendte i sommer for ikke å snakke om å se en malings film på 6 timer. Ingen kommer til å lage slikt vås uansett. :p

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Leser aldri film anmeldelser, siden en del av dem ikke har sammen mening som meg :p Men det hender at jeg leser og da stort sett fra www.joblo.com.

 

Men for å si det sånn, jeg har fra sikre kilder hvordan en anmelder i vg gjør det. Jeg har en kamerat som anmelder filmer for en nettbasert norsk filmside. Midt i filmen så reiste anmelderen fra vg seg og går midt i filmen, dagen etter kom det en kjempe anmeldelse av filmen.

 

Pluss at vg klarer å hive inn en hel haug av spoilers inne i mellom...

 

Edit: Fjernet gikk og la til går...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Sånn rent personlig så tror jeg faktisk at kritikere ikke har baller til å slakte storfilmer som f.eks Ringenes Herre.

Hvorfor?!

 

Hvorfor i all verden skulle noen være redd for å slakte Ringenes Herre?

Fordi anmeldere er ekstremt redde for å miste troverdighet. Det er ikke alle anmeldere som like godt klarer å argumentere for sitt syn på film, og da er det like greit å go with the flow.

 

Batman Begins anmeldelse skrevet av Arild Abrahamsen - fortell meg hva i huleste det er? Leser de fleste anmeldelsene hans, men forstår enda ikke hvorfor jeg gidder. Hvis jeg husker riktig så ga han Kill Bill Vol. 1 to (eller tre), mens Vol. 2 fikk seks...

Lenke til kommentar
Sånn rent personlig så tror jeg faktisk at kritikere ikke har baller til å slakte storfilmer som f.eks Ringenes Herre.

Hvorfor?!

 

Hvorfor i all verden skulle noen være redd for å slakte Ringenes Herre?

Fordi anmeldere er ekstremt redde for å miste troverdighet. Det er ikke alle anmeldere som like godt klarer å argumentere for sitt syn på film, og da er det like greit å go with the flow.

 

Batman Begins anmeldelse skrevet av Arild Abrahamsen - fortell meg hva i huleste det er? Leser de fleste anmeldelsene hans, men forstår enda ikke hvorfor jeg gidder. Hvis jeg husker riktig så ga han Kill Bill Vol. 1 to (eller tre), mens Vol. 2 fikk seks...

Hvordan er det mulig å gi filmen 4 etter å ha skrevet den anmeldelsen, skjønner ikke jeg. Og det må vel også ha hvert til dags dato den verste anmeldelsen jeg har lest.

 

Og jeg sliter i hele tatt med å skjønne hva det er han skal fram til...

Lenke til kommentar
Sånn rent personlig så tror jeg faktisk at kritikere ikke har baller til å slakte storfilmer som f.eks Ringenes Herre.

Hvorfor?!

 

Hvorfor i all verden skulle noen være redd for å slakte Ringenes Herre?

Fordi anmeldere er ekstremt redde for å miste troverdighet. Det er ikke alle anmeldere som like godt klarer å argumentere for sitt syn på film, og da er det like greit å go with the flow.

 

Batman Begins anmeldelse skrevet av Arild Abrahamsen - fortell meg hva i huleste det er? Leser de fleste anmeldelsene hans, men forstår enda ikke hvorfor jeg gidder. Hvis jeg husker riktig så ga han Kill Bill Vol. 1 to (eller tre), mens Vol. 2 fikk seks...

Anmeldelsene til Arild Abrahamsen er de beste i norge, morsom lesning og subjektive som f. Anmeldelsen av pusher 2 var bare genial :D

 

btw. har ikke noe problem med den batman anmeldelsen, oppsummerer filmen og skuspillerne bra.

Endret av Dr.Gonzo
Lenke til kommentar
Batman Begins anmeldelse skrevet av Arild Abrahamsen - fortell meg hva i huleste det er? Leser de fleste anmeldelsene hans, men forstår enda ikke hvorfor jeg gidder. Hvis jeg husker riktig så ga han Kill Bill Vol. 1 to (eller tre), mens Vol. 2 fikk seks...

Denne anmeldelsen var jo god. Han setter fingeren på svakhetene. Hadde jeg lest denne kunne jeg kanskje spart meg for å bruke tid på enda en mislykket batmanfilm. Eneste regissør som har tatt batman på pulsen var Tim Burton.

 

Og det er like greit å innse det med en gang; Kill Bill er ikke et mesterverk. Hverken vol.1 eller vol.2 eller vol.1+2 . At han ga god karakter til vol. 2 må ha vært fordi han var bakfull (eller ikke så ferdig filmen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...