Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router problem.. "nettverkskabel koblet fra"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg får ikkje kontakt med routeren min. Står berre "en nettverkskabel er koblet fra" og det lyser hverken på ethernetlink på routeren elelr på nettverkskortet mitt. Internett fungerte fint i den gamle leiligheta, og maskina har berre stått i ro heile sommaren.

 

Korleis skal eg klare å få kontakt med routeren?? Har prøvd med ei anna maskin, men heller ikkje den fann at kabelen var kobla til. har prøvd med fleire kablar også..

 

Nokon som har et tips som kan sette meg på sporet? Litt kjipt å sitte og snylte på naboens trådløse, når vi betalar for eige internett.....

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er en netopia 3351 router/modem som fungerte fint før sommerferien... kan jo vere den som er problemet ja. Men må vi kjøpe ny då eller kan vi bytte den hos nextgentel..??

har modemet stått på i hele sommer?? har det vært ustabilt vær der du bor, slik at router/modem kan ha blitt ødelagt av Lyn og dorden osv.? :hmm:

Lenke til kommentar

Før du kjøper nytt utstyr burde du først teste en annen nettverksenhet. Får du "kabel frakoblet" så er det en kontaktfeil et eller annet sted iallefall, men jeg ville helst ha lånt meg en router/hub/switch hvis du har mulighet til det bare for å være helt sikker, bare for å teste om denne gir samme resultatet.

Lenke til kommentar

Ny update på situasjonen....

 

Prøvde i dag å koble til en HUB. Når eg kobla routeren til huben så lyste link-lyset på routeren, men ingenting lyste på huben. Når eg kobla maskina til huben lyste linken på huben og maskina mi oppdaga at kabelen var kobla i. Fekk rett nok ikkje IP-adresse, men eg veit ikkje om ein får det frå ein HUB. Routeren slytta å lyse pålinken då eg kobla kabelen til "uplink" på huben.

 

Uansett så kjem eg fortsatt ikkje på nett. Skal inn på den aktiveringssida til nextgentel.

 

men sidan routeren lyste når den var kobla til huben, så er det vel ikkje noko gale med den?

 

Fortsatt like forvirra og oppgitt... Kjetil

Lenke til kommentar

Hmm. Men det er jo litt merkelig at nettverkskortet skal vere ødelagt på begge maskinene våre... Kan prøve å sjå om eg finn eit anna kort eg kan bruke.

 

Skal uansett kjøpe trådløs router m/usb-dongle i morgon. Då kan vi i tilfelle gå på nett med trådlause kort begge to, og forhåpentligvis så fungerer netopia3351 mot 3com-trådløse routeren eg skal kjøpe.

 

Dette blir spennande ............... :blink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...