Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Slettet+130498

kan man redusere støy fra dvd rom'?

Recommended Posts

Guest Slettet+130498

som topicen sier så lurer jeg på om jeg kan redusere støyen fra dvd-romene mine siden disse bråker noe inni h******.

kan man gjøre slik som med o-ringene????

Se her..

Hvordan harddisk(er) kjører du?..er det 7200rpm harddisk(er)?

Veit ikke noe om "o-ringer" så kan ikke svare deg på det desverre..

Er ikke hardiskene, men dvd-rom :whistle:

Dagens dvdstasjoner er mer en raske nok...

Dette er også den komponeten i de fleste pc'er som bråker mest når den er aktiv..

Så jeg vill si at en liten reduksjon av hastigheten ikke kan være skadelig..

Jeg har setup-fila til et program som skal senke hastigheten på DVD-spilleren, send meg en PM, så kan jeg sende fila til deg via mail (merk: Jeg har ikke sjekket om det faktisk funker)

Stemmer det Heineoen, ytelsestap er det som minsker lyden mest.

Navn på programmet :hmm:

Husker ikke hvilken av setup-filene jeg har liggende der det er :blush: men det er enten "powerdvd tweaker 1.0" eller "dvdregionfreelite59" (med mindre jeg ikke lasta det ned, bare bokmerka sida)

EDIT: O-ringer går sikkert det også, men det er vanskeligere å gjennomføre. Grunnen er at en må modde selve kabinettet da, siden det ikke er større brønner enn 5.25" (og det trengs større ringer enn de som brukes til harddisker ;) )

Edited by sigen

Kleb på 3mm tykk selvklebende asfalt på drevrammene, det reduserer noe av vibreringen og dermed også noe av støyen. Jeg har gjort dette og det hjalp både mot cd og hd-støy.

Har du kabinett med dør i front, så kan man kle døra innvendig med lydabsorberende materiale.. da får man i hvertfall ro i sjelen når døra er igjen ;)

Har hørt lydopptak av en maskin der dette er gjort.. skal si deg det var forskjell!

Edited by Sir Samuel