Gå til innhold

Problemer med Sony reciever - er noe røket?


Anbefalte innlegg

La meg si det med en gang; jeg er ingen tekniker når det kommer til musikkanlegg!

 

Har tv, pc, cd etc. koblet mot en Sony reciever. Pc-lyd er koblet til inngang for "tape/md". Det fungerer, men problemet er at når jeg svitsjer til cd eller aux får jeg fortsatt lyden fra pc'en...

 

Er det et tegn på at noe har røket? Opplever også veldig kortvarig skurr på lyden innimellom, dette har skjedd nylig sannsynligvis sammen med problemet med lyd i flere kanaler.

 

Hvor kan jeg evt. få denne reparert, nå som Sonyspesialisten Rolf's på jernbanetorget i Oslo er borte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis spillern ikke er gammel er det bare å stikke på sony norge. ligger i jerikoveien i oslo. rett ovenfor furuset hvis jeg ikke husker feil

der er sony service center.

 

For det andre bomma jeg litt på spørsmålet. Sjekk om kabelen ligger inntil andre kabler slik at det ikke er overledning

Lenke til kommentar

Når du har trykket på Tape/MD kommer PC lyden, og den vil være på hele tiden uansett om du velger en annen inngang. Du må bare slå av Tape/MD igjen (sikkert bare ved å trykke på den samme knappen igjen)

 

Den er slik fordi Tape/MD har opptaksfunksjon som (som Endre sier)

Slik har d iallefall vært på mange forsterkere jeg har vært borti. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...