Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil med IP-adresse


Anbefalte innlegg

Prøvd alle adressene du nevener, kommer ikke inn på routeren via noen av dem.

 

En ting som jeg ikke skjønner helt, og vet om har noe med saken å gjøre: Når jeg slår på maskinen min, kobler den seg ikke automatisk til internett. Jeg må høyreklikke "Koble til" på den gjeldende oppkoblingen først...

 

Og en helt annen ting. I går fungerte internett fint gjennom routeren via kabel. Pørvde å hooke opp maskinen til en kompis på en av portene på routeren, det gikk ikke gikk! Fortsatt må noe være riv ruskende galt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

to rutere etter hverandre blir som oftest krøll. Du har mulighet til å skru av ruterfunksjonalitet i modemet ditt, du har også mulighet til å bruke trådløs-ruteren din som en switch (ved å plugge kabelen fra modemet inn i en LAN-port i stedet for WAN-porten)

 

Du må velge hvilken av boksene du vil bruke til å koble opp via PPPoE, og skru av ruterfunksjonalitet på den andre boksen.

Lenke til kommentar

Som hsiverts sier kan prestige modemet sette i bridgemodus (du skru altså av ruterfunksjonen). Du gjør dette ved å logge deg på prestigeruteren og velger WAN. Der legger du inn bruker- og passord du har fra Telenor og velger Bridge som Mode-valg. Du kobler så kabel mellom prestige ruteren inn på WAN inngangen på Netgear ruteren.

Lenke til kommentar

Hei igjen. har jobbet i noen dager, og har ikke hatt tid til å få routeren til å funke. Tror de tre siste innleggene her må være inne på noe, men jeg finner ikke noen funksjon for bridge-modus. Kan det hete noe annet.

 

Her er system-statusen som står inne på modemet.

 

System Status

 

System Name : Norway

ZyNOS F/W Version: V3.40(GK.5) | 11/27/2002

DSL FW Version: Alcatel, Version 4.9.211

Standard: Multi-Mode

 

WAN Information:

 

IP Address: 0.0.0.0

IP Subnet Mask: 0.0.0.0

Default Gateway: 0.0.0.0

VPI/VCI: 0 / 32

 

LAN Information:

 

MAC Address: 00:a0:c5:35:38:c7

IP Address: 192.168.1.2

IP Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP: Server

DHCP Start IP: 192.168.1.33

DHCP Pool Size: 32

 

Noe her som ser feil ut?

 

I morgen her det gått en UKE siden jeg prøvde å koble til routeren for første gang. LOL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...