Gå til innhold

ADSL linje for Xbox Live?


stekri88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller en del på nett og må jo si det e jo Halo serien og Ghost recon serien , som e de verste når det gjelder båndbredde . så etter min mening så er 768/256 kb/s ett minimum visst man tenker på å spille disse online.

 

Visst du skal "hoste" spill er det noe helt annet , jeg har prøvd og "hoste" både Halo 2 og Ghost Recon 2 med opptil 10 spiller og da er nesten grensen nådd, før det begynner å lagge. Min linje er 2054/512 kb/s.

 

Det kommer jo selvsagt ann på de andre spillerne visst det e en som har skikkelig dårli ping (over 150 ms) så vil han automatisk lagge opp spillet du er i .

 

Visst du skal "Hoste" Store Halo2 / Ghost Recon spill (12+ spillere) bør du nok ha minimum 1024 kb/s ut , helst mer.....

 

Har lest på nett at Noen av spillene som kommer ut til Xbox 360 , skal kunne ha opptil 64 spillere på multiplayer, så visst det stemmer, hørte jeg Fiber ??? ;)

 

Delta Force Black Hawk Dawn har 32 spillere , har ikke fått prøvd det på nett enda, noen andre som har fått testa det ????

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har hørt fra flere hold at 128 kb er minimum upload for Xbox Live...

Antageligvis er 700/100 kbit den "effektive" hastigheten oppgit fra ADSL leverandøren, mens han egentlig sitter med 128kb(teoretisk hastighet), og derfor er han akkurat innenfor xbox-live "kravet" ;)

 

Med mindre MS har oppgitt sitt minimumskrav i "effektiv" hastighet da :ermm:

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Telenor opgraderer alle abonenter gratis så jeg får 1000/200 kbits linje, det skulle vel holde til å joine det meste :yes:

Dette holder til å joine alt av xbox-live spill, hvis ikke er det rett og slett gjort en dårlig nettverksjobb av spillutvikler.

 

Som flere allerede har nevnt, så er det i hovedsak latency (ping) som avgjør kvaliteten på spillopplevelsen over internett. Pingen sier noe om hvor ofte du kan sende noe og ikke hvor mye, for eks kan man sitte med en 25MBit nedlastingshastighet over satelitt, men allikevel oppleve forferdelig lagging sammenlignet med en ISDN linje på 64kb, nettopp fordi satelitt har en enorm(i internett sammenheng) forsinkelse.

 

Eneste som kan være litt problematisk for deg er om enkelte spill bruker peer-to-peer teknologi istedenfor server/client. Selv dette bør ikke være noe problem sålenge ikke antall spillere overstiger 8-10 stykk, og jeg vet ikke engang om noen xbox-spill bruker peer-to-peer, driver mest med pc, og der er det enkelte eksempler på dette.

 

Enkelt forklart betyr peer-to-peer at alle er både servere og klienter, slik at han som hostet spillet kan gi seg, men allikevel fortsetter spillet og en annen av klientene får server-ansvaret.

 

Når det gjelder ping, så er det også viktig å huske at det har like mye å si hvem du spiller med, det hjelper ikke at du sitter på supre linjer, om alle motspillerene dine sitter på en crappy linje i australia....

 

PS: Du kan forresten bruke ping via Command Prompt, bare skriv inn ping xxxxx, der x'ene erstattes av navnet på stedet du vil pinge. Eks: "ping www.vg.no", svartiden på vg ligger normalt på rundt <20ms.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...