Gå til innhold

Forstørre Bilde med program!

Smork

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Hvordan kan jeg forstørre et bilde uten at det blir uttydelig ? Hvilket program skal jeg bruke eller har dere en guide med Photoshop CS på lur ? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IrfanView er et greit program med mulighet for bildeforstørring. Dersom du holder deg innenfor rimelige grenser, burde resultatet være temmelig klart og skarpt.

For å forstørre, velger du Image -> Resize/Resample, hvorpå du setter den nye størrelsen innunder Set new size. For å bevare illusjonen av riktig bildestørrelse, bør du forsikre deg at Size method står på Resample. Deretter er det bare å klikke OK.

Skrevet
Hei.. Hvordan kan jeg forstørre et bilde uten at det blir uttydelig ? Hvilket program skal jeg bruke eller har dere en guide med Photoshop CS på lur ? ;)

Hvis du håper å få til det samme som på CSI, så sliter du litt :tease: bare juks og fanteri det der... :thumbup: Ingen dataprogrammer i verden greier å lese skriften på konvolutten i lomma til fyren som er gjenspeilet i øyet til dama i bakgrunnen på det dårlige opptaket fra banken :tease:

Hvis du begynner å se piksler når du forstørrer, så er det det du må nøye deg med.

Skrevet (endret)

Det virket bedre En Photoshop CS da.. Men jeg vil ha et program som får bilde helt tydelig ;) Eller så tydelig det går an't og få det ;)

Endret av Smorky
Skrevet

Du kan aldri øke informasjonsmengden ved å forstørre bildet. Det er prinsipielt umulig. IrfanView (og andre programmer) kan ikke gjøre bildene tydeligere enn hva som er tilgjengelig av informasjon.

Skrevet
Det er kun Flashfiler som kan forstørres uten å bli utydelig.

Det er fordi flashfiler ikke er bitmaps, men vektorgrafikk.

En mulighet jeg har sett mange foreslå er å inkrementelt forstørre bildet med 10-20% av gangen inntil du får den oppløsningen du er interessert i. Dette sies å gi litt bedre resultat enn å endre størrelsen helt opp med en gang.

Skrevet

Jeg skal ikke forstørre noe mye.. kansje 200 - 400 pixles større.. Det burde gå an't og få ganske fint! Tusen takk for linken paalwa ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...