Smork Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Hei.. Hvordan kan jeg forstørre et bilde uten at det blir uttydelig ? Hvilket program skal jeg bruke eller har dere en guide med Photoshop CS på lur ?
aadnk Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 IrfanView er et greit program med mulighet for bildeforstørring. Dersom du holder deg innenfor rimelige grenser, burde resultatet være temmelig klart og skarpt. For å forstørre, velger du Image -> Resize/Resample, hvorpå du setter den nye størrelsen innunder Set new size. For å bevare illusjonen av riktig bildestørrelse, bør du forsikre deg at Size method står på Resample. Deretter er det bare å klikke OK.
Smork Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 (endret) Okey.. Tusen takk for hjelpen Endret 17. august 2005 av Smorky
zjulik Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Hei.. Hvordan kan jeg forstørre et bilde uten at det blir uttydelig ? Hvilket program skal jeg bruke eller har dere en guide med Photoshop CS på lur ? Hvis du håper å få til det samme som på CSI, så sliter du litt bare juks og fanteri det der... Ingen dataprogrammer i verden greier å lese skriften på konvolutten i lomma til fyren som er gjenspeilet i øyet til dama i bakgrunnen på det dårlige opptaket fra banken Hvis du begynner å se piksler når du forstørrer, så er det det du må nøye deg med.
Sveini89 Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Paint er konge til alt i forstørre å forminske å det er 100 ganger lettere enn i photoshop hiiha
Smork Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 (endret) Det virket bedre En Photoshop CS da.. Men jeg vil ha et program som får bilde helt tydelig Eller så tydelig det går an't og få det Endret 18. august 2005 av Smorky
aadnk Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Du kan aldri øke informasjonsmengden ved å forstørre bildet. Det er prinsipielt umulig. IrfanView (og andre programmer) kan ikke gjøre bildene tydeligere enn hva som er tilgjengelig av informasjon.
sindrejibb Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Det er kun Flashfiler som kan forstørres uten å bli utydelig.
paalwa Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 (endret) Denne pluggen til PS jeg beskriver nederst i dette innlegget synes jeg gjør jobben greit. http://forum.akam.no/index.php?showtopic=441992&hl= Endret 19. august 2005 av paalwa
lassevk Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Det er kun Flashfiler som kan forstørres uten å bli utydelig. Det er fordi flashfiler ikke er bitmaps, men vektorgrafikk. En mulighet jeg har sett mange foreslå er å inkrementelt forstørre bildet med 10-20% av gangen inntil du får den oppløsningen du er interessert i. Dette sies å gi litt bedre resultat enn å endre størrelsen helt opp med en gang.
Smork Skrevet 19. august 2005 Forfatter Skrevet 19. august 2005 Jeg skal ikke forstørre noe mye.. kansje 200 - 400 pixles større.. Det burde gå an't og få ganske fint! Tusen takk for linken paalwa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå