Gå til innhold

Ting brakk av skjermkort. Funker den fortsatt?


pesaroso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, da var stunden kommet..

Jeg greide faktisk, som en person som ALDRI har loddet noe i HELE mitt liv, å lodde den på igjen! Den sitter litt skeivt, men den har begge strømlederne koblet til via loddetinn, så det er vel ok.

Jeg fyrte opp PC-en, og jeeeaeaah! Det kom bilde!

Jeg var dritnervøs, så jeg kjente på skjermkortet mitt hele tiden, og det var kjølig og fint. Ingen rare lyder, ingenting unormalt..

 

MEN!

Man kan aldri være FOR sikker.. Så jeg lurte på:

 

Finnes det et program som kan sjekke at alt funker på skjermkortet? Og da mener jeg med STOR vekt på spennings-overføring.

Tør ikke spille eller noe sånt ennå, med mindre jeg vet at det er ok. Vil ikke at dritten skal svi seg.. :p

 

TUSEN takk for hjelp så langt, folkens! I setter really pris on it! ;)

Lenke til kommentar

Okay, kjørte det nå.

Før: 6025 poeng

Nå: 5335 poeng

 

Men når jeg åpna Exel-fila (som jeg sava som 3D-mark fil i stedet for Exel, jeee!), så virka det som om CPU-en hadde gått mest ned.

Den gikk ned fra 4010 3Dpoeng til 2500 eller no, og fra 2.3 og 3.7 til 1.2 og 1.7 CPU-test 1 og 2..

 

Skal også nevne at jeg "juksa" litt på den første 3D-marken. Jeg kjørte den med EN gang jeg hadde installert Windows på en nyformatert disk, og nå har jeg installert noe tull og sånt.. Kan jo være noe der..

 

Men hadde faktisk falt fra 1 til 2 FPS på 3D-mark resultater.. Hva kan grunnen ha vært?

Lenke til kommentar

Jajajaja! :p

Men det skal vel ikke ha så mye å si, om det faktisk funker, at det ikke går varmt, og sånt? Eller fordeler den spenningen "sjeft" nå, pga min skeive lodding? :p De strøm-greiene har jo kontakt med hverandre, så..

 

Men det finnes ikke da et program som kan lese skjermkortet for å sjekke om det faktisk fordeler strøm som det skal?

 

Og det med CPU-en var -veldig- rart synes jeg.. :p Men men!

Lenke til kommentar

Gratulere med fungerende kort igjen!

 

Det er ikke så lett uten å ha sett jobben om du har fått det riktig til. Kortet ville nok ha startet uten den kondensatoren tipper jeg. Hvis du har et digtalt multimeter kan du sjekke spenningen til kjernen og til minnet. Hvis disse ikke flukterer/faller under load, så ha du nok fått det riktig til. Du kan se på kondensatorene som 'buffre' mellom PSU og kortet ditt - jobben deres er å sikre jevn spenning til bl.a kjernen og minnet.

 

Som sagt tidligere her; sjekk med 3Dmark - hvis du kommer gjennom testen uten artifacts så er nok kortet helt ok.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar

Takk for alle koselige kommentarer! ;)

roger_h99: Jeg går ut i fra at dette er en fysisk dings, jeg tenkte mer i retning av et program. Men forstår om det ikke finnes =)

 

Litt skeptisk til gradene da, den holder grader når jeg idler, som da jeg spilte spill før :p

Men det er ikk såå jævlig, er stabilt på 32 grader. Det er vel ikke så ille, tipper jeg..

 

Og ja, 3D-mark05 gikk uten artifacts, men som sagt litt falling i FPS. Men bare 1-2, så jeg overlever uten ;)

 

Kan ikke si nok takk til folket her, dere har vært ekstremt hjelpsomme mot hardware-idioter som meg :)

 

Take care, folx!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...