Gå til innhold

Ikke kjøpe pc på Coop Prix?


stian123

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

En kamerat av meg kjøpte ny pc for litt siden, det var en HP med bla 1,7 ghz prossesor, 512 mb minne, 15,4 " LCD 60 gb harddisk.

Prisen på elkjøp var 13 000.

 

Så så jeg en plakat på Coop Prix. En data med samme specsa, bare større harddisk og ATI9600PRO 256mb skjermkort..

Denne hadde også Tv inn/ut og fjernkontroll.

Pris: 10 000

 

Litt usikker på skjermkortet til HPen.

 

Men uansett; Lønner det seg å velge Prix, eller er det bedre å handle "merkevarer" på elkjøp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er den som er på tilbud hos prix nå du mener så har den 128 mb 9700se.

Har enda ikke fått testet noe spill på den, men kvaliteten og specsa sammenligna med prisen er ... vell hva skal jeg si... grrrrrrrrrrr bør holde :!:

Det er Medion/Cybercom pc og ikke faen om jeg kjøper noe hp lap top etter det jeg har erfart med dem for å si det sånn...

 

EDIT : Tv og Radio sitter på en tv tunder som man stapper i pcmcia slotten, denne kan man bruke med enten kabel tv eller antennen som følger med ^^.

Endret av Full Metal Jacket
Lenke til kommentar
Det er Medion/Cybercom pc og ikke faen om jeg kjøper noe hp lap top etter det jeg har erfart med dem for å si det sånn...

Og for å bruke dine ord :p

 

Ikke faen om eg kjøper Medion/Cybercom pc etter å ha prøvd den.

 

Men det er direkte pga kvalitet og service. For det første, eg har ikke kjøpt en slik

selv, men eg har prøvd 2 stk av disse. Gjevnt over ikke representativt for alle,

men godt nok for å styre unna de for min del. Og de eg har prøvd har for det første

manglet cd-plater som skulle følgt med, en av maskinene hadde flere drivere som

ikke var installert. Og felles for begge disse var mangelfulll kvalitet over sammensetning

av maskinen. Eg følte da at hele maskinen var bygd av plastikk, og kun plastikk.

Og når en av disse eierene skulle ringe Medion Support, var minuttprisen skremmende

høy, og ventetiden lang. Her har de en god butikk :thumbup:

Og selve maskinen er altfor tung, 3.2kg? Eg ville klart lagt i 2-3 ekstra lapper

for en lettere og bedre kvalitetsmessig maskin. Men dette er kun min mening,

de som eier disse maskinene er stort sett fornøyd. Maskinene fungerer i dag, tross

en del knoting med drivere og gjenoppretting.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på at de negative erfaringene er representative, men den bærbare Medion jeg kjøpte i mars hadde all SW installert korrekt. En kabel for strøm til TV kortet var for kort, og jeg ringte support som sendte en ny. Det var vanlig lokaltakst, og ikke noe dyrt supportnummer.

 

Jeg ser ingen grunn til å skremme potensielle kunder fra å kjøpe PC på Coop.

Lenke til kommentar
De var uheldige og fikk såkallte "Mandags produkter" then.

Har ikke hatt noe trøbbel med min og alt fulgte med.

Eneste jeg har å utsette på merket Medion er bæsjete wlan ruterene de har.

Jeg kjøpte den stasjonære utgaven av PCen. Kan ikke si noe annet enn at jeg har hata alt som heter Medion og Cybercom etter det :thumbdown::thumbdown:

Endret av Diff
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er så mange delte meninger om Medion er at de kjøper opp store

partier av produkter som andre har produsert, og brander det til Medion.

Derfor kan en bærbar være helt 100% en gang, mens noe dritt neste gang.

 

Men for all del, de feilene eg var borti er bare rent software-messig, og fort gjort

å rette på. Hva monteringen angår er dette til opp til hver enkelt å avgjøre, men

eg mener de var dårlig sammensatt, når eg sammenligner med IBM, HP og Acer.

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å kjøpe PC der de selger smør, melk og bleier altså! Noe der får det til å skurre... :)

 

Nei, kjøp der de bare selger PC og ingenting annet, der vet de ihvertfall hva de driver på med! Jeg har kjøpt mine 2 siste byggesett hos en rein PC butikk i Tønsberg med 3 års garanti og en service/support avdeling som jeg ikke har venta mer enn 30sek å få snakke med til lokal takst. :D

Lenke til kommentar
Men uansett; Lønner det seg å velge Prix, eller er det bedre å handle "merkevarer" på elkjøp??

Det lønner seg ikke å bruke Coop Prix og hvertfall ikke Elkjøp.

Det beste og smarteste (og billigste?) er å sette sammen alt selv og kjøpe deler på nettet.

For folk som ikke vil sette sammen deler på nettet, og de fleste bærbare er satt sammen. Lønner det seg å kjøpe bærbar der man for mest for pengene, og akkurat i dette tilfellet får man noe bra for pengene sine på Prix.

Men hvis dere skal handle bør dere gjøre det raskt, tilbudet varer ikke så veldig lenge pga stor etterspørsel.

 

Dette er også et fint tilbud:

 

Tundra 1557e, 8595 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...