Gå til innhold

Windows Vista, bruke nå? Skjermkort trøbbel!


ADT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker Vista naa, men fysj saa daarlig alt gaar! Driverene til grafikk/kortet faar jeg ikke til aa fungere, saa alt av scrolling paa internettsider tar laaaaaang tid! Noen som kan hjelpe meg her?

 

I Hardware monitor staar det X800XT PE (LDDM), men i display settings staar det "default monitor on (blank)"

 

Jeg kan ikke bruke AERO themet... kommer bare en melding som sier at device er endret...

 

Ellers er jo alt greit.. litt knotete med hensyn til drivere, og restarter stoett og stadig, men det maa man nok bare regne med...

Theme og Visual Style er to helt forskjellige ting... Mange som tar feil. Du gå til Appearances og velge Aero i listen der. Ser ut som om at du også trenger drivere for ditt ATI kort. Hent de her: http://www2.ati.com/drivers/ATI_BETA1_OTB.exe

Lenke til kommentar

"Kameraten" min sier det bare er å kjøre et lite program som forteller Windows at den ER aktivert, så er alt roser og grønne enger :innocent:

 

edit: Har nå sjekket instillingene, og HW akselerasjon står på fullt, men der det står adapter står all informasjon <unknown>, og når jeg trykker på driver details, står det at VGAsave er driveren, og jeg kan ikke oppdatere, bare stoppe eller deaktivere!

 

Dere får se litt bilder senere, men pga. min ekstremt nysgjerrige natur klarte jeg å deaktivere VGAsave driveren, og nå har jeg ikke skjermbilde når jeg starter opp PC'en lenger :no:. Litt SafeMode fikser nok dette tenker jeg, men nå må jeg jobbe!

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Huff og huff, får ikke startet opp Vista med nytt skjermkort engang jeg :(. Men sånn kan det gå gitt, jeg får returnere til XP, der driverene iallefall fungerer! Hadde jeg visst at det ikke gikk å spille med Vista hadde jeg nok aldri installert det... Kort oppsummert er jeg iallefall et par erfaringer rikere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...