Gå til innhold

DS og PSP ombord på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg lurer på en ting DS og PSP har jo trådløs tilkobling, men kan de signalene forstyrre instrumentene ombord på vanlige rutefly. ;) Når de går gjennom flysikkerheten før take-off, sier de at man ikke kan bruke utstyr som sender ut radiosignaler, men gjelder det DS/PSP også? Og har noen flyselskapert vudert eller allerede satt igang et forbud mot DS/PSP ombord? :roll: *håper ikke det*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det går ann det å bruke på fly.. Ville jo vært usannsynlig teit da. Sitter på fly i 15 timer så har du ikke lov til å spille, morsomt!

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil da ;)

Skrevet
Du skal kunne ha lov til å bruke det på fly ja, men ikke under innflygningen..

akkurat det. Under takeoff og landing så blir alle som spiller gameboy, DS etc skutt. Overlevende blir skutt igjen, slik at alle blir sugd ut av flyet

Skrevet

Jeg så den mythbusters episoden. Var jo utrolig kjekt å vite at man ikke ble sug ut av flyet da :)

On-Topic:

Når det kommer til PSP og DS så er det som med det meste annet av elektronisk utstyr. Du får bruke det under flyturen, men må slå det av under takeoff og landing. Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg tror dere har missforstått noe her? Jeg lurer ikke på om det er lovlig med DS/PSP, men om signalene fra den trådløse tilkoblingen kan forstyrre instrumentene? ;)

Skrevet
Jeg tror dere har missforstått noe her? Jeg lurer ikke på om det er lovlig med DS/PSP, men om signalene fra den trådløse tilkoblingen kan forstyrre instrumentene? ;)

jepp, det kan de. Godt at ikke Al-Quaida eller noen andre vet om dette for da hadde de vi hatt hundrevis av PSP spillende terrorgutter på flyene...

Neida, alvorlig talt, forbudet mot utstyr med trådløs sending er vel basert på et føre var prinsipp. Dvs; flyselskapene har ingenting som tyder på at mobiltelefoner, minidiscspillere, eller nintendoer forårsaker at fly krasjer, men på den annen side er det ingen flyselskap som har lyst til å sitte med skjegget i postkassa hvis det skulle skje.

Skrevet (endret)

Jeg ser ingen grunn til at mobiltelefoner og PSP/DS skal interferere med instrumenter ombord på flyet. Kommunikasjon foregår går over mhz-båndet, mens vi snakker om ghz for wlan. Jeg er ikke så sikker på hvordan det er med mobiltelefoner, men jeg vet at mobiltelefonen forårsaker støy på klokkeradioen min når telefonen kontakter GSM-sentralen (noe den tydeligvis gjør med jevne mellomrom).

Uansett så har jeg ved flere anledninger glemt å skru av mobiltelefonen når jeg har vært ute på en flytur, og flyet styrtet helt åpenbart ikke. Når det er sagt så er det heller ingen dekning så store høyder.

Hvis du likevel er i tvil kan jeg berolige deg med at Nintendo DS, og sannsynligvis også PSP, ikke bruker antenna med mindre du velger å bruke flerspillerfunksjonene som finnes i mange spill, så hvis lyset for WLAN ikke blinker kan du være trygg på at antenna ikke er i bruk.

Endret av Manuel
Skrevet

Hadde mobiltelefoner feks. hatt innvirkning på instrumentene og vært farlige for sikkerheten om bord ville nok alle telefoner bli inndratt før man flydde.

Så det meste av elektronisk utstyr, inkludert DS og PSP, er fullt lovlig ombord på fly. Hvis det ikke viser seg at man kan angripe kapteinen med det da ;)

Skrevet
Det er for mobiltelefoner kan sende og motta signaler som gjør at det kan forstyrre instrumentene på flyet. det gjøt ikke feks. en PSP

Si at jeg har feil, hvis jeg har feil. Men jeg trodde at DS og PSP hadde wlan. Dette går under sende og motta signaler?

Skrevet
Errr..... det er jo bare å skru av WLAN funksjonen. :whistle:

Hadde vært artig å gå head-to-head med flykapteinen da... :D

"Eeeh....Kaptein, vi må lande nå"

"OK, skal bare bli ferdig med denne omgangen"

5 sekunder senere

"Autopilot Deaktivert. Vennligst ta kontroll over flyet nå"

2 minutter senere

"BANG!"

Skrevet

Har selv DS, og den bruker utelukkende WLAN når det grønne lyset blinker.. Det står i manualen at WLAN er ikke aktiveres uten at bruker har bedt spillet aktivere det... Da burde det ikke være noe problem med DS på fly....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...