Gå til innhold

Hva skal vi med 3D i strategispill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd så altfor mange 3d-strategi spill. Empire Earth og Wargames er vel de eneste fra den kategorien jeg har vært borti, men de har heller ikke vært noe å banne i kjerka for.

Der Wargames bare var et gjennomført dårlig spill, var vel Empire Earth skuffende på grunn av 3d. Liker Age of Empires spillene svært godt, og gledet meg lenge til store slag i 3d-grafikk. Men det meste Empire Earth hadde å by på var mest skryteeffekter. Grafikken gjorde bare at halvparten av den faste gjengen som i lange tider hadde linket Age of Empires 2 nå ikke lenger kunne være med grunnet høye maskinkrav. I tillegg syntes jeg flott grafikk bare ødela litt av atmosfæren. Spillbarheten sank fordi jeg heller bare ville nyte utseendet.

De mange epokene Empire Earth skrøt av var heller ikke noe særlig. En fjerdedel av epokene ble brukt på å bygge seg stor nok til å ha mulgiheten for å krige, og når man fikk fly gikk jo alle ressursene med på nettopp dette.

Etter lang erfaring med 2d-grafiske spill, så må jeg nok si at jeg ennå ikke synes 3d-strategi spill er det beste. Kanskje Warcraft 3 eller Warrior Kings kunne endret på dette?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-08 23:09, Cappo skrev:

Ikke kom her å si at Command&Conquer: Generals ikke ser fett ut. :razz:



 

jo, jeg synes ikke det ser noe bra ut... om det hadde hetet starcraft2 eller vært blizzard som hadde laget det så ville det vært det samme. spillet er ikke noe mere spesielt enn tiberian sun.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...