Gå til innhold

Avi filer til DVD filer på en plate


posse

Anbefalte innlegg

Hei. Bare for å ha det sagt: så er det IKKE snakk om WareZ

 

Jeg har noen AVI filer liggende på harddisken min. Nå ønsker jeg å brenne disse ut i DVD format til familie og venner :)

 

Så problemet er: hvordan skal jeg få laget en DVD-plate som en "standAlone" spiller kan takle å lese av?

 

Vil også legge inn tekst på filene slik at familien i utlandet kan forstå filmene.

 

 

Hvordan konvertere jeg dette til DVD format og hvordan får jeg lagt på teksten?

Endret av posse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Etter min erfaring er det eneste som duger kvalitetsmessig å bruke CCE til å komprimere til DVD. Det kan enklest gjøres med DVD2SVCD (i AVI2DVD) mode. Hvis du ikke skal ha menyer på dvdene holder dette, hvis du skal ha menyer kan du i tillegg bruke enten Adobe Encore eller en versjon av NeroVision Express som er ny nok til å ha SmartEncoding (Rekomprimerer ikke dvd-compliant materiale).

Lenke til kommentar

CCE er i en klasse for seg, men synes QuEnc er MEGET bra til prisen (gratis), og AviSynth bruker jeg likevel så det gjør meg ingenting at QuEnc krever det. Forresten så kan Procoder være hakket bedre enn CCE hvis det er snakk om interlacet AVI fra digitalt videokamera.

 

Edit: For å gjøre det enkelt med en alt-i-ett pakke er Cyberlink Powerdirector bra også, kan legge på tekster osv. Ett eller annet slikt er ofte bundlet med skjermkort med VIVO.

Endret av th-3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...