Gå til innhold

Antech Sonata 2 vs Beantech Igloo


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har glodd litt på disse kabinettene en stund. Driver og vurderer frem og tilbake.

Hvem av disse vil egne seg best til å bli en stille og kjøling løsning?

Antech Sonata 2

Beantech Igloo

Er det noen som har noen ærfaringer og innspill?

 

Eller har eg rett og slett sett på feilt kabinett?

 

Takker for alle svar

 

mvh

bunnlose

 

edit: lagt in linker på kabinettene

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Beantech kabbiset, og erfaringsmeddisg er jeg storfornøyd. Hadde håpet på noe som kunne nesten måle seg med LianLi, men må si at jeg er mer overrasket, og de minusene som HW.no har satt opp, er jeg ikke helt enig med! Men dette er min smak.

Enkelt å arbeide i, selv å gjemme kabler er som en drøm mot andre kabbinetter jeg har hatt. Det beste er uttagbar HK-skuffe

 

Antech kabbiset har jeg ikke erfaringer med, men tror det egentlig er smak og behag mellom dette og Beantech. Tror du bare skal gå for det du liker mest, men det er da også litt lurt å se på hvordan det er for kjøling og gjemming av kabler.

Lenke til kommentar

hehe.. det er den lian li greien eg liker godt med Beantech kabbiset. eg har alltid hatt lyst på et lian li kabbis, men det koster jo skjorta og undikken og alt.. et luftig alu kabbis er liksom drømmen.

men igjen så virker den snåle kjølegreien til antech lovende ut, under man en diskusjon med kompiser har vi diskutert noe lignende løsninger, og der er den, så det hadde vært kos å prøvd =)

 

bunnlose

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Altså, det er jo ganske stor prisforskjell på disse kabinettene. Beantech ser jo fetere ut, har masse vifter, god plass etc. Problemet er at det bråker litt. Sonata II er trangt som rakker'n. Til Sonata II følger det med en fet strømforsyning. Sonata II har fokus mer på en stillegående maskin enn det Beantech har. Hvis du går for Beantech er du nesten nødt til å bytte vifter hvis du vil ha en stillegående burk.

 

Dette var et par raske synspunkter i farten.

 

Det skal ikke være lett å finne drømmekabinettet...

Lenke til kommentar

Hehe takk for innspill Rolf ;)

 

Prisforskjellen er ikkje så stor når man skal ha en skapelig psu til beantechen.. det kommer på ca 1200kr, mens et sonata 2 kommer på 1000kr og har med psu.. så det er bare rundt 200 i forskjell...

 

det du sier om att det er trang kan være litt pes, men det skal ikkje skje så mye inni der likevel, stasj skal inn og bli der.

 

om eg må bytte alle viftene i beantechen så begynner det å bli dyrt derimot..

 

er litt som heller mot sonata 2 da..

 

bunnlose

Lenke til kommentar

Har den "gamle" Antec Sonata og er egentlig godt fornøyd. Den er veldig stillegående, har god ventialsjon, og eventuelle plassmangler har ikke plaget meg.

 

Den har også en 120mm vifte i bakenden, og kan få en i front.

 

Det mest plagsomme med den jeg har varde kraftige blå lysene i front, men de kan kobles ut, og den litt billige plastfølelesen i front. Spesielt der usb og lydutgangene er i front er litt slarkete. Men det kan jo være de har fikset det i den nyere versjonen.

 

Så det er vel smak og behag, men min har ikke bydd meg på neon ubehagelige overaskelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...