Gå til innhold

Blir dette likt?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saa det du egentlig lurer paa er hvor mye RAM trenger du egentlig for aa kj0re WindowsXP toppers? Minst 512MB. 256MB er litt lusent altsaa!

 

Newbies kan si at 256MB DDR RAM tilsvarer 512MB SDRAM. Men det er jo ikke sammenliknbart! La oss si WindowsXP fungerer best hvis den faar cache omtrent 400MB. Da blir 256MB DDR RAM for lite, uansett. Samme hvor raskt minnet er, kan det ikke kompensere for de tapte megabytene -paa noen maate!

 

Har man rask, men lite, ram kan man skrive/lese fra minnet veldig kjappt. Men det hjelper fint lite naar man skal cache f.eks. 400MB paa 256MB. Da maa systemet bruke harddisken som minne. Og tro meg, HD'er er VELDIG mye tregere enn minnebrikker :wink: Resultatet blir at det blir tregt naar den trenger aa hente noe fra cachen som ligger paa disken...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-08-06 22:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 23:15, Rafael skrev:

Man kan ikke si at 256mb ddr tilsvarer 512 sdram.

Det er jo forskjell på hastighet og båndbredde, ikke størelse. Dummeste jeg har hørt.


Ja nettopp. Det var det jeg hele tiden pr0vde aa poengtere litt grundigere i posten min! Maate redigere den litt, for forklaringen blei teit :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...