Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Satte i ny ram og skjermen går ikke på


Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Ok, skal prøve å forklare best mulig.

Jeg har kjøpt ny ram ( 512 DDR Kingston PC2700 333 MHZ ) og satte denne i PCen.

Da jeg skulle starte opp PCen, startet alt ( sånn nesten, merker at PCen ikke starter som før, men den starter å jobbe litt ) men skjermen gikk ikke på. Jeg prøvde da å bare ha i den gamle RAM brikken, men uten hell.

 

Nå har jeg prøvd masse, og forstår ikke noe av det som skjer:

Jeg tar ut RAMen ( Tar ut begge RAM brikkene ) så starter PCen akkurat som den gjør med RAMen. Og derreter tar jeg ut CPU og starter opp - Da starter den akkurat på samme måte som den gjore fra starten av etter jeg tok i den nye RAM brikken.

 

( Beklager vis teksten er uoversiktelig, bare si ifra vis det er noe dere ikke forstår )

 

Jeg ringte MPX for å få litt råd. Der sa de at RAM brikken skulle passe og slikt, så det er ikke noe feil der. De trodde feilen kanskje var strømforsyningen, skjermkortet eller hovedkorte som det er noe galt med

 

Og en ting til slutt, selv om det kanskje ikke har noe å si ; Tastaturet har jo Num Lock og Caps Lock lys.. Disse har alltid lyst når jeg har startet PCen, men det gjør de ikke nå lengre.

 

Wow, dette ble en litt lengre tekst enn jeg hadde trodd! hehe, takk på forhånd for all hjelp! :)

 

Hovedkort - Asus A7V333

Skjermkort - Radeon 9600PRO

Endret av Oli-Poli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er koblet til ja, men gir ingen lyd. Booter ikke på RAMen engang ( En kammerat som sier den skal det :p )

 

Har prøvd å ta ut, og sette inn Skjermkortet ja

Skjermen har et lys som lyser grønt når skjermen er på, og gult når skjermen er av men har strøm. ( skjermen bruker jeg nå, har koblet den opp til en bærbar PC, så ingen problem med skjermen )

Endret av Oli-Poli
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...