Gå til innhold

PC til rundt 18k, hva mener dere om denne? Gamerpc


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå og setter sammen en pc for broren min. Har kommet opp i 18k nå.

Så da lurer jeg hva dere mener om denne?

Komplett

 

Den bør ikke bli dyrere, for å si det sånn. Så hvis dere har noen forslag som er mer lønnsomt, så tar jeg gjerne imot forslag :) Tror jeg har fått med meg det meste, utenom dvdbrenner/spiller da jeg har en nec dvdbrenner fra før.

De tinga jeg lurer mest på er vel egentlig om minne, skjermkort, hovedkort og cpu.

Dette skal være en gamer pc. Og det er viktig at det er lite støy.

Er det riktig av meg å velge Intel da? Så lenge den skal være gamerpc?

Er lissom litt skeptisk på amd. Men kom gjerne med forslag og synspunkter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter nå og setter sammen en pc for broren min. Har kommet opp i 18k nå.

Så da lurer jeg hva dere mener om denne?

Komplett

 

Den bør ikke bli dyrere, for å si det sånn. Så hvis dere har noen forslag som er mer lønnsomt, så tar jeg gjerne imot forslag :) Tror jeg har fått med meg det meste, utenom dvdbrenner/spiller da jeg har en nec dvdbrenner fra før.

De tinga jeg lurer mest på er vel egentlig om minne, skjermkort, hovedkort og cpu.

Dette skal være en gamer pc. Og det er viktig at det er lite støy.

Er det riktig av meg å velge Intel da? Så lenge den skal være gamerpc?

Er lissom litt skeptisk på amd. Men kom gjerne med forslag og synspunkter :)

Om lite støy er ett poeng er det ett poeng å velge AMD. Amd's prosessorer bruker vesentlig mindre strøm, så de klarer seg med mere stille kjøling.

 

Kva skal du med ett nettverkskort når der er to nettverkskontakter på hovedkortet?

 

Eg mener dette er ett bedre valg enn det du har satt opp. En kraftigere AMD-prosessor enn den du har valgt, en skikkelig god og stille prosessorkjøler, dual channel ram og ett veldig godt hovedkort til ca 1200kr mindre enn det du har valgt :thumbup:

 

Dersom pris er ett stort poeng klarer broren din seg sikkert helt fint med det lydkortet som er integrert på hovedkortet.

Endret av Dastardly
Lenke til kommentar

Takker for alle svar :)

Virker som folk er veldig for amd her så, det blir ihvertfall det. :)

 

Siq: Hva skal du med ekstra nettverkskort?

Er dual LAN på hovedkort....

 

Der sier du noe, det er ikke mye vits nei :)

 

Dastardly:

 

Det oppsettet du har satt opp får jeg ikke tilgang til.

 

hds:

 

Det oppsettet virker igrunn interresant.

Men jeg har dårlig effaring med lydkort som følger med på hovedkort.

Er det noe bra det lydkortet som følger med der? For han spiller jo en del og lyd er viktig.

 

Skal ikke se bort fra at jeg går for dette, hvis det også er ett stille alternativ :)

Som det ser ut igrunn, for en pc med lite støy er viktig for oss.

Lenke til kommentar

Forslaget til hds var det ikke mye å utsette på! Kanskje presse inn en x2? For å spare inn litt kan du gå for 4x Twinmos SP PC3500.

 

Jeg har det hk'et som hds fåreslo, og lyden synes jeg er helt grei! (Spiller en del musikk..)

 

Edit: Hvis du har planer om å kjøre sli med 2x7800gtx på det kortet kan du jo høre med "Snekker'n" om hva han sier til det, han har prøvd..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Jeg sjekket ut det hovedkortet litt, og det er noen som har klaga på det. At det er noe problemer med skjermkortet. Ikke god nok plass. Stemmer dette?

Det gjør det ikkje. Eg har det kortet og ett MSI NX7800GTX, som rekker helt over chipsetvifta. Det er god klaring.

 

Eg skjønner ikkje helt kordan folk får det til at den er i veien for grafikkortet. Produsenten har jo standarder de følger når det gjelder mål på forskjellige komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...