Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Azureus NAT Error


Anbefalte innlegg

Har fått Azureus nå og som noen sikkert vet så er det en liten kjent NAT-Error som ødelegger dagen til de fleste.

Denne skal man slippe utenom om du har portene Azureus bruker åpne.

Jeg bruker port 1024 med Azureus, fordi jeg leste at port 6881 kan vere blacklisted på en slags måte.

Men alikevel, så får jeg NAT-Error, når jeg har port 1024, jeg har også sjekket med et program som heter Port-Scanner, og der står det at port 1024 er open.

Så om port 1024 er open, hvorfor NAT-Error da?

 

Hjelp?

 

I vedlegget viser jeg en melding jeg nettop fikk av Azureus, hva betyr den?

post-61-1123803739_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, jeg har lest den der. :yes:

 

Men som sagt i første post så kjørte jeg et port program og i følge det så var porten jeg brukte med Azureus open, så hva er galt da, da?

 

EDIT: Jeg skal faktisk prøve å koble meg med kabel direkte på modemet for å sjekke om at det er modemet som er problemet.

Kommer ny edit om 10min. for resultat :)

EDIT2: Wow! Det fungerer faktisk nå! Mine første grønne smilies :p

Så nå koblet jeg meg med kabel på modemet, så gikk jeg på run-cmd-ipconfig /all, og fant ut at jeg måtte sette en statisk ip på den lokale tilkoblingen (såklart?). Så gikk jeg innpå 192.168.1.1 i opera, og koblet meg opp på modemet, og opnet porten 49152 (porten jeg bruker nå i Azureus) for den nye ip adressen.

Startet opp Azureus og så fungerte alt fint.

 

Kan vi nå si at ruteren er problemet?

Endret av €THA
Lenke til kommentar

Du skriver at du koblet deg direkte opp på modemet (ikke via routern din), dvs modemet må fungere som en router siden du åpnet portene der. Konklusjonen blir altså at modemet fungerer som en router og det å åpne porter i en router bak en router der disse portene ikke er åpne funker logisk nok dårlig ;)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Du skriver at du koblet deg direkte opp på modemet (ikke via routern din), dvs modemet må fungere som en router siden du åpnet portene der. Konklusjonen blir altså at modemet fungerer som en router og det å åpne porter i en router bak en router der disse portene ikke er åpne funker logisk nok dårlig ;)

4656044[/snapback]

 

 

Har nat problemer jeg å.

Jeg har et thompson speedtouch 510i modem som går til en belkin router, og videre til pc'n min med kabel.

Har åpna porter på belkin routeren men det hjelper ikke.

 

Vil det da si at jeg må inn på modemet og åpne porter for feks emule utorrent og dc++ der først, så inn på routeren og gjøre det samme?

Kan jeg bruke samme porter på flere programmer?

 

Og til slutt, MÅ jeg ha statisk ip adresse? og hvordan ordner jeg det?

ps, har telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...