Gå til innhold

Nye lover mot piratvirksomhet på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


yummy skrev (2002-08-06 16:37):

PS: Jeg har også sperret for IP nummer 216.127.72.7.


 

Får håpe han ikke hadde dynamisk ip da. Da blir kanskje noen andre utestengt også. Det er vistnok ikke særlig sannsynlig, men det er skjeldent at ip-sperring fungerer.

 

Quote:


Cyberdog_85 skrev (2002-08-07 00:11):

det betyr at jeg må tømme sparegrisen for500-700 spenn hver gang jeg skal ha et nytt spill etter den loven har kommet ut!!! :sad:


 

Jeg leste en plass at hvis alle kjøpe spillene og musikken sin, så hadde det gått ned rundt 50% i pris! Dette fordi så mange hadde kjøpt spillene/musikken slik at en kraftig prisreduksjon kunne utføres.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 14:30, Bøgge Bakken skrev:

Blir som Al-Qida. Norske pritater gjømmer seg i fjellhuler på hadangervidda
:lol:


 

synes jeg ser det for meg.. sitter med laptopper, boblejakke og hører på britney gjennom speakern og slafser i oss kalde joikakaker og gjørmevann i mangel på cola ;)

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg leste en plass at hvis alle kjøpe spillene og musikken sin, så hadde det gått ned rundt 50% i pris! Dette fordi så mange hadde kjøpt spillene/musikken slik at en kraftig prisreduksjon kunne utføres.


 

Det er en latterlig påstand. Hvis folk er villige til å betale 500,- for et spill, så koster det 500,-. Uansett hvor mange som piratkopierer eller ei.

 

Hvis dobbelt så mange hadde kjøpt Levis-bukser. Ville prisene blitt halvert? Neppe...

 

Et produkt har akkurat den prisen som gir PRIS X ANTALL SOLGT = MAX. Det finnes sikkert noen snille mennesker som reduserer prisen sånn at de akkurat har nok til mat, men jeg tror ikke amerikansk musikk- og filmindustri kan plasseres i den gruppen...

 

Dersom all piratkopiering plutselig ble gjort helt umulig (ved et Herrens mirakel), ville nok heller prisene gått opp... Da kunne jo produsentene tatt 1000,- for et dataspill... Og du hadde ingen andre muligheter for å få tak i det.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-08 14:08, LeD skrev:


Dersom all piratkopiering plutselig ble gjort helt umulig (ved et Herrens mirakel), ville nok heller prisene gått opp... Da kunne jo produsentene tatt 1000,- for et dataspill... Og du hadde ingen andre muligheter for å få tak i det.


LeD


 

jaja, men viss alle spel produsenta sku ta 1000 kr for kvert spel, ville MANGE ferre kjøpt dei, og produsentane/utgivarane hadde tapt på d! derfor må dei holde prisen på et akseptabelt nivå. uansett syns eg d e litt bortkasta peng å kjøpe ei Sede-plate og en pappbox llr plastcover til 500 kr... :|

Lenke til kommentar

vi pirater må stå sammen :razz:

 

dem ekstrem mega sjukt glupe folka kommer jo opp med noke nytt heile tida da, et eller anna hull i lova som dem kan utnytte...og om de ikkje er de, så for de vel bare vere ulovlig, eg kommer i alle fall ikkje til å kjøpe programvare!

 

da slutter eg med pc, enkelt og greitt

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-08 16:21, arve87 skrev:

jaja, men viss alle spel produsenta sku ta 1000 kr for kvert spel, ville MANGE ferre kjøpt dei, og produsentane/utgivarane hadde tapt på d! derfor må dei holde prisen på et akseptabelt nivå. uansett syns eg d e litt bortkasta peng å kjøpe ei Sede-plate og en pappbox llr plastcover til 500 kr... :|


 

Det spørs jo hvor kurven for differansenhetskostnader krysser kurven for differanseenhetsinntekter. (Eller noe sånt. :smile: Begynner å bli noen år siden jeg hadde BedØk...)

 

Øker prisen, er det færre som kjøper. Det kan allikevel være lønnsomt. Men til slutt vil man komme til et punkt der en prisøkning fører til en nedgang i salg som ikke gir bedre resultat. Da har man funnet det optimale punktet, og den "riktige" prisen.

 

At prisen skulle gå ned pga. mindre piratkopiering er det ingen logikk i. Men den amerikanske underholdningsindustrien vil nok gjerne at deres disipler skal tro dette...

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


LeD skrev (2002-08-08 14:08):

Det er en latterlig påstand. Hvis folk er villige til å betale 500,- for et spill, så koster det 500,-. Uansett hvor mange som piratkopierer eller ei.


Hvis dobbelt så mange hadde kjøpt Levis-bukser. Ville prisene blitt halvert? Neppe...


Et produkt har akkurat den prisen som gir PRIS X ANTALL SOLGT = MAX. Det finnes sikkert noen snille mennesker som reduserer prisen sånn at de akkurat har nok til mat, men jeg tror ikke amerikansk musikk- og filmindustri kan plasseres i den gruppen...


Dersom all piratkopiering plutselig ble gjort helt umulig (ved et Herrens mirakel), ville nok heller prisene gått opp... Da kunne jo produsentene tatt 1000,- for et dataspill... Og du hadde ingen andre muligheter for å få tak i det.


LeD


 

Grunnen til at dette kan bli tilfellet er fordi de fortvila prøver å få bukt med piratkopieringa som foregår verden over. De må rett og slett prøve å lokke oss bort fra kopieringa, eller så blir vi å fortsette med det, lovlig eller ikke lovlig. Det er ikke snakk om å sette ned prisen så de så vidt tjener noe. Da ville det være bortkasta! Hvis alle kjøpte spillene og musikken sin, så kunne produsentene med fordel halvere prisen og allikevel tjene mer penger enn de gjør i dag! Dette er vanlig logikk.

 

Når vi først er inne på latterlige påstander. At noen ville være dumme nok til å ta 1000kr for et spill er vel så usannsynlig som det kan bli. De ville kanskje få noen få folk til å kjøpe det, men det ville nok hovedsaklig bli boikotta av de fleste som ikke driter penger (og det er mange av oss!).

 

Det å trekke Levis bukser inn som en sammenligning er helt på jordet! Ingen i verden betaler 5kr for litt stoff, for så å putte det inn i den nye bukse-kopieringmaskinen sin. Du kan heller ikke laste ned bukser på nettet! Det gjøres derimot med programvare. Kom heller med noe som kan sammenlignes med dagens piratkopiering!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...