Gå til innhold

Filmer som Lock, stock and two smoking barrels


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Boondock Saints?  :yes:

Det eneste som connecter de to filmene er lavt budsjett og unaturlig mye banning.

Connecter de to filmene? Hva mener du? Mener du at Boondock Saints er dårlig?

Nei? (men den er oppskrytt)

 

Fyren leter etter filmer som har likheter med Lock, Stock... TBS har ingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boondock Saints?  :yes:

Det eneste som connecter de to filmene er lavt budsjett og unaturlig mye banning.

Connecter de to filmene? Hva mener du? Mener du at Boondock Saints er dårlig?

Nei? (men den er oppskrytt)

 

Fyren leter etter filmer som har likheter med Lock, Stock... TBS har ingen.

Oppskrytt??? Det er det dummeste jeg noensinne har hørt!

Lenke til kommentar
Nei? (men den er oppskrytt)

 

Fyren leter etter filmer som har likheter med Lock, Stock... TBS har ingen.

Jeg og mener den er utrolig oppskrytt. Den inneholder flaut mange klisjèer og cheezy kommentarer. Og hva er greia med hovedpersonene? Skal vi liksom få sympati med de? De dreper over en lav sko og er intet annet et par simple mordere som selv fortjener å havne i fengsel. Nei, huff - Filmen er grei, typ 6,5/10, men ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
(...)

 

Oppskrytt??? Det er det dummeste jeg noensinne har hørt!

Det er typisk ungdom å falle for The Boondock Saints. Alle vil være like kule som MacManus-brødrene - si fuck i hver setning uten at det høres unaturlig ut, ha "tøffe" latinske tatoveringer, renske gatene for alt avskum og være "kule" helter. Hvis du faktisk prøver å få med deg manuset så legger du fort merke til hvor tynt det egentlig er. Du blir lei av alle stereotypene, alle banneordene og alle meningsløse dialoger. Filmen er bra, joda, men den er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Å si at Football Factory ligner på Snatch/Lock, stock er bak mål etter min mening.

Må si meg enig, men i og med at "lock, stock" og "snatch" begge er Guy Ritchie-filmer med mye de samme skuespillerne, er det vanskelig å finne eksakte likhetstrekk med andre filmer. Mye av London-feelingen kommer jo igjen i "The Football Factory", men skal man ha såkalte heist-movies med et underelement av humor må vel "Thomas Crown affair" og "After the sunset" på listen. Disse har dog et mer amerikansk preg, men er allikevel severdige filmer IMO.

Lenke til kommentar

Kanskje ente så mye til felles med Lock, stock...

Men jeg vil anbefale orginal innspillingen av Get Carter (1971)

 

Filmen var den første storfilmen som skildret engelske gangstere "som de er", og ikke som småtøvete amatører. Dessuten er den revolusjonerende i sin "on location" filming, omtrent ingen scene i filmen er filmet i studio.

Michael Caine gjør en av sine beste roller IMHO.

 

Det er typisk ungdom å falle for The Boondock Saints

Tydeligvis mange som har vært ungdom en gang; Boondock har 7.8 på imdb :p

Lenke til kommentar
Kanskje ente så mye til felles med Lock, stock...

Men jeg vil anbefale orginal innspillingen av Get Carter (1971)

 

Filmen var den første storfilmen som skildret engelske gangstere "som de er", og ikke som småtøvete amatører. Dessuten er den revolusjonerende i sin "on location" filming, omtrent ingen scene i filmen er filmet i studio.

Michael Caine gjør en av sine beste roller IMHO.

 

Det er typisk ungdom å falle for The Boondock Saints

Tydeligvis mange som har vært ungdom en gang; Boondock har 7.8 på imdb :p

Så sant, så sant. I så fall må 90% av de 20.104 stemmene være fra barnslige ungdommer, og de resterende 10% være fra modne voksne som Mr. Wh1te :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så sant, så sant. I så fall må 90% av de 20.104 stemmene være fra barnslige ungdommer, og de resterende 10% være fra modne voksne som Mr. Wh1te :whistle:

Ser du har blitt lovpriset med argumentets gave... :roll:

 

Faktum er at det er den yngre garde som svelger The Boondock Saints rå. Jeg synes det er en bra film, men at den blir overvurdert av folk generelt er det ingen tvil om. Jeg kunne godt sittet meg ned og sett filmen med alle dere som påstår at den er tilnærmet feilfri og pekt ut alt som gjør den til en semi-halvhjertet film.

 

Hvis dere lurer på hvem som har stemt på filmen, er det ikke verre enn å sjekke det på IMDb:

Lenke til kommentar
Så sant, så sant. I så fall må 90% av de 20.104 stemmene være fra barnslige ungdommer, og de resterende 10% være fra modne voksne som Mr. Wh1te :whistle:

Ser du har blitt lovpriset med argumentets gave... :roll:

 

Faktum er at det er den yngre garde som svelger The Boondock Saints rå. Jeg synes det er en bra film, men at den blir overvurdert av folk generelt er det ingen tvil om. Jeg kunne godt sittet meg ned og sett filmen med alle dere som påstår at den er tilnærmet feilfri og pekt ut alt som gjør den til en semi-halvhjertet film.

 

Hvis dere lurer på hvem som har stemt på filmen, er det ikke verre enn å sjekke det på IMDb:

Forstå meg riktig. Jeg er ikke en av de som sluker denne filmen rå. Bare prøver å forsvare filmen for å få noen ordentlige argumenter, så vi slipper "den filmen er bare for drittunger" kommentarer. Men uansett så ser du jo det utifra statistikken at folk over ungdomsalderen også liker den filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bare prøver å forsvare filmen for å få noen ordentlige argumenter, så vi slipper "den filmen er bare for drittunger" kommentarer.

Hvem har sagt det?

Lenke til kommentar
Bare prøver å forsvare filmen for å få noen ordentlige argumenter, så vi slipper "den filmen er bare for drittunger" kommentarer.

Hvem har sagt det?

Referer til dette utsagnet:

 

Det er typisk ungdom å falle for The Boondock Saints. Alle vil være like kule som MacManus-brødrene - si fuck i hver setning uten at det høres unaturlig ut, ha "tøffe" latinske tatoveringer, renske gatene for alt avskum og være "kule" helter.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bare prøver å forsvare filmen for å få noen ordentlige argumenter, så vi slipper "den filmen er bare for drittunger" kommentarer.

Hvem har sagt det?

Referer til dette utsagnet:

 

Det er typisk ungdom å falle for The Boondock Saints. Alle vil være like kule som MacManus-brødrene - si fuck i hver setning uten at det høres unaturlig ut, ha "tøffe" latinske tatoveringer, renske gatene for alt avskum og være "kule" helter.

 

:roll:

Jada, Master D - dette er helt det samme:

 

Det er typisk ungdom å falle for The Boondock Saints.

 

"den filmen er bare for drittunger"

 

Det viste seg jo at jeg hadde rett, gjorde det ikke? Skjønner ikke hvorfor du fortsetter diskusjonen.

Lenke til kommentar

Når jeg skriver "den filmen er bare for drittunger" kommentarer, så mener jeg ikke at du sier eksakt "den filmen er bare for drittunger". Det er heller en kategori for argumenter jeg ikke synes er veldig gode. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener, kan du heller sende meg en PM. Men er det ikke det som er argumentene dine da? At det er ungdommer som liker tBS? Mens den modne generasjon hever seg over denne filmen...

Endret av Master D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...