Gå til innhold

se desktop via xbox?


cossiemk1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Installere linux på xbox er en utrolig smal sak.

Brenne en cd, putte inn, svare på 5 spm så er du ferdig.

 

Uansett, tilbake til ditt spørsmål ang å se desktop på pc.

Jeg vet ikke om det finnes noen tools for dette, men i teorien burde det være fullt mulig ved å bruke VNC.

 

Hvis man installerer en VNC server på pcen, så har jo VNC en hel haug med VNC clienter som kan brukes på mac, linux, windows, pda, vanlig mobil telefoner, java VNC, nettleser VNC osv osv.

 

Det betyr, at finner du et program som foreks kjører standard java applikasjoner på xbox kan du kjøre VNC.

 

Finner du en nettleser som støtter JAVA på xbox, ja, da kan du kjøre VNC og få tilgang til desktoppen.

 

Aner ikke om dette finnes, bare tenker høyt!

 

jeg bruker selv VNC overalt :)

Lenke til kommentar

Sikkert enklere å kjøpe en s-video kabel da, og koble pc`n direkte i tv, har jo tv ut

Men det blir ekstra ledninger da, var det jeg tenkte jeg skulle slippe.

Grunnen til at jeg vil se desktop, er fordi jeg har et poker prog som er veldig kjekkt å ha på når vi spiller poker turneringer.... slik at vi ser når blinds øker, hvor mye blinds er på osv.... veldig greit å ha det på tv`n i bakgrunden, får jeg ser ikke pc`n fra stua.... Men det er kanskje noen som vet om no texas holdem program til xbox??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det du spør etter funker det, brukte det en gang i tiden, var noe python script greier, noe som måtte kjøres på PCn, og sende bilder over til XboXn, tror det var 15 bilder pr sek,

XboXn tar selvsagt ikke i mot bildene før du åpner programmet, var python script husker ikke navn, ble kjørt via XBMC,

søk/les deg gjennom på xbox-scene.com og hjemme siden, er også et sted med masse third part scrip osv, husker ikke siden, men søk og les, så finner du nok ut...

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar
Det du spør etter funker det, brukte det en gang i tiden, var noe python script greier, noe som måtte kjøres på PCn, og sende bilder over til XboXn, tror det var 15 bilder pr sek,

XboXn tar selvsagt ikke i mot bildene før du åpner programmet, var python script husker ikke navn, ble kjørt via XBMC,

søk/les deg gjennom på xbox-scene.com og hjemme siden, er også et sted med masse third part scrip osv, husker ikke siden, men søk og les, så finner du nok ut...

http://dwl.xboxmediacenter.de/

Lenke til kommentar

Kunne tenkt dette selv, så jeg forsker litt på det nå. Mener Windows Media Encoder skal klare å kjøre en capture på desktop'en din, eller et hvilket som helst vindu, og broadcaste dette. Så lenge du får kjørt dette ut på en port i nettverket, kan xboxen streame dette og vise det i XBMC. Jeg har før klart å vise video på xboxen som har blitt streamet fra PC'en (for å se på fotball på xbox via Coolstream som kjører på PC), så jeg tipper dette skal gå fint...

 

Skal teste dette når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Windows Media Encoder:

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...er/default.aspx

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det du spør etter funker det, brukte det en gang i tiden, var noe python script greier, noe som måtte kjøres på PCn, og sende bilder over til XboXn, tror det var 15 bilder pr sek,

XboXn tar selvsagt ikke i mot bildene før du åpner programmet, var python script husker ikke navn, ble kjørt via XBMC,

søk/les deg gjennom på xbox-scene.com og hjemme siden, er også et sted med masse third part scrip osv, husker ikke siden, men søk og les, så finner du nok ut...

http://dwl.xboxmediacenter.de/

Dette er det du spør etter.

Her er Xmonitor, les, enkelt og genialt...

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...