Gå til innhold

Nikon D70 -> D70s prishopp!


Anbefalte innlegg

Er litt overrasket over prisen på D70s nå; en kamerat av meg kjøpte D70 m/18-70 linse til litt over 7000,- for ikke så lenge siden.

 

En D70s-pakke med akkurat samme linse (har sjekket) koster nå over 10.000 hos f.eks. fotovideo.no.

 

Regner med at han var heldig og traff akkurat i den korte tidsperioden når D70s var på tur inn og leverandøren dermed droppet prisen på D70. Eller tar faktisk Nikon seg langt bedre betalt for D70s til tross for de minimale forskjellene mellom denne og D70?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt trist dette, da jeg sikler etter et D70. Nå er jeg ikke sikker på om jeg vil ha D70s eller EOS 350D lenger.

 

Jaja..

Enig med deg. Hadde D70s kostet rundt 7500,- slik som 350D gjør hadde det for meg vært et soleklart valg -> Nikon! Men med denne prisforskjellen må en kanskje tenke seg om...

 

Ser forresten ut som det for tiden er stor etterspørsel etter D70s for det er ingen/veldig få som har denne modellen (i hvert fall kittet med 18-70 linsa) inne for øyeblikket. Dette er nok også med å holde prisen på D70s såpass høy fortsatt... ?

Lenke til kommentar

Jeg regnet litt på dette, og EOS 350D fra Best-buy med 10% OBOS rabatt gir en pris på 6750,- med kit linse. For en D70s med 18-70mm er vel det billigste en rundt 10000,- En differanse på minst 3250,- er for mye å ignorere.

 

Kamerakjøpet er ennå et par måneder inn i fremtiden, og for min del håper jeg prisen på D70s synker til et nivå hvor jeg kan rettferdiggjøre det :)

Lenke til kommentar

Kanskje det blir brukt ja. Vi får se.

 

Jeg var uansett på fotohuset på egertorget idag for å få følelsen av hvordan de to kameraene ligger i hånden min.

 

La meg si det sånn; det blir ikke noe EOS 350D på meg. Kameraet er jo knøttlite! Jeg har ikke spesielt store hender engang men lillefingeren falt under og jeg måtte knote med pekefingeren for å komme til utløserknappen.

 

Med tanke på at:

1) Nikons 18-70 er overlegent Canons 18-55

2) Nikon er perfekt til mine hender

3) Man kan få D70 brukt

 

Er det egentlig ikke noe annet valg for min del.

 

*sparer videre*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...