Gå til innhold

Linux og Windows XP på samme maskin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Ubuntu skal installere Bootloader automatisk mener jeg å huske. du får et valg om hvilken Bootloader du har lyst til å installere.

Er lenge siden jeg holdt på med Ubuntu nå, men jeg mener å huske at det var Grub som var standard bootloader i Ubuntu. Rett meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Det går jo ikke å legga in boot loader :no:

iallefall ikke fra den install cd'n.

har prøvd både LiLo og Grub. men det blir bare: installasjonen mislykkes

Som sagt tidligere: på min hovedmaskin kjører jeg 3 operativsystemer: GNU/Linux (Slackware), FreeBSD og Windows. Boot-loader'en jeg bruker, er LILO. Dette fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar
Det går jo ikke å legga in boot loader :no:

iallefall ikke fra den install cd'n.

har prøvd både LiLo og Grub. men det blir bare: installasjonen mislykkes

Som sagt tidligere: på min hovedmaskin kjører jeg 3 operativsystemer: GNU/Linux (Slackware), FreeBSD og Windows. Boot-loader'en jeg bruker, er LILO. Dette fungerer ypperlig.

Skulle ønske det funka her å.

Men er det ikke noen løsning på å legga in lilo eller grub eller hva som er bra?

Legga inn fra cd gikk ikke. Legga inn fra knoppix gikk ikke fordi jeg aldri fant s-ata disken min.

Begynner å bli lei nå.

Lenke til kommentar
Hvis jeg finner på å slette ubuntu er det bare å formatere den partisjonen med diskbehandleren i windows? Jeg trenger ikke å gjøre noe mere først?

Jo, du må også slette GRUB ved å overskrive den med Windows' oppstartslaster. Dette kan du gjøre med Windows-CDens recovery-console og kommandoen "fixmbr" der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...