Gå til innhold

NF7 Hovedkortet mitt ødelagt! *Fikset*


Chief_R-W

Anbefalte innlegg

Går ut i fra HK mitt er ødelagt.

Slo den av her og skulle starte den opp så skjedde det ingenting.

Skrudde opp og sjekket den røde lysdioden på hovedkortet den lyser veldig svakt og starter ikke i det hele tatt.

Går ut i fra at det er gått og er vel ingen ting å gjøre bortsett fra å kjøpe nytt regner jeg med.

 

Koplet ut alt av kontakter bare ha ATX + ATX 12v og kommer ikke noe lengre med det.

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og om jeg må skaffe meg nytt HK så regner jeg med A64 men siden jeg vil helst bruke mine Twinmos 2x512 dual og Radeon 9800 Agp.

Hørt noen A64 systemer som ikke taklet Twinmos Dual ddr så trenger et kort som jeg kan få brukt rambrikkene på.

 

Siden jeg ikke hadde regnet med en PC oppgradering så blir det budsjettpris.

Ser på:

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice'' og AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' hvilke av disse 2 annbefaler dere andre?

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det Januar 2004 så vet ikke om garanti gjelder enda. Også har jeg byttet chipset kjøler også.

For om jeg hadde fått tak i samme hovedkort i demo eller nytt hadde jeg kjøpt det men siden Socket A ikke produseres noe stort lengre så er det vel vanskelig å få tak i et bra hovedkort som har god overklikking og S-ATA kontakter og HK med N-Force 2 Ultra brikkesett.

Lenke til kommentar

Er noe som heter Reklamasjon når du kjøper over nett. Denne varierer som regel mellom 2-5 år. Og jeg regner med at den er på minst 2år på ditt HK.

 

Så send en mail til webshoppen og si at HK har tatt kvelden og at du Reklamere på det.

 

Resten bør ordne seg selv, hvis webshoppen er seriøs..

Lenke til kommentar

Ja etter mye slit og krangel med pcen har jeg funnet ut feilen og pcen er på beina igjen, 1 grunnen var at jeg hadde koplet Reset knappen til og antagelighvis at den ikke fungerte så pcen stod konstant på reset når jeg prøvde å starte pcen.

Men det med at bildet kom igjen vet jeg ikke hvordan det kom igjen men nå er alt oppe og går igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...