Gå til innhold

7800GTX vs 2x6800Ultra


forbjok

Anbefalte innlegg

Åhh, kjøp nå et 7800kort nå, så kjøper du et til når ati kommer tilbake i september og forhåpentligvis presser 7800gtx-en litt. Bedre å ha et 7800kort som har omtrent/nesten like bra ytelse som to 68Ultraer, så har du noe å glede deg til når du putter i GTX-kort nummer to om noen måneder :p

 

Edit: Ja, og så sparer du en hundrelapp på hørselvernet du trenger for å leve med 2x6800Ultraer under panseret... :p

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne påstanden blir altfor generell. Noen ganger yter det bedre, andre ganger ikke.

 

jeg har sett en test hvor 2 6800u kort kom bedre ut enn et 7800gtx.

altså i 85% av alle tilfellene kommet 7800gtx best ut.

Vel, da har du ikke sett mange tester...Og hvor får du tallet 85% fra?

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Sli er ikke en flopp, sli er fett. Har hatt sli i ca 6 mnd nå og driverene og slistøtte til spill har bare blitt bedre og bedre. Kan bare se 3 negative ting med sli som er: pris, masse varme og høyt strømforbruk.

Det var ikke akkurat tre småting... Flopp.

jeg deler ikke ditt syn på hva som er en flopp, Nydelig grafikk og knall ytelse er resultatet av den såkalte "floppen"

Lenke til kommentar
jeg deler ikke ditt syn på hva som er en flopp, Nydelig grafikk og knall ytelse er resultatet av den såkalte "floppen"

De færreste har råd til det, og skal man ha noe bedre ytelse enn et enkelt skjermkort må du ha 2x av det beste, og det er virkelig penger ut vinduet. Når ingen kjøper det så er det en flopp.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Hehe - ingen som kjøper SLI - er du klar over hvor mange som allerede har det? Det er bare å se på benchmark testingene så ser du at SLI oppsett absolutt har noe for seg. Eneste negative kan være støy, men brodern som ikke har SLI har enda mer støyproblemer enn meg så....

Lenke til kommentar

Skal ha meg ny pc straks. Med mindre man har et 6800u fra før er nok 7800GTX det eneste fornuftige kjøpet (i mine øyne), i alle fall som prisene er nå. Er nok derimot meget mulig at prisene synker litt nå ved lanseringen av 7800GT.

 

Som sagt er 7800GTX det som er aktuelt for meg (KANSKJE 7800 GTen, avhengig av hvor godt den yter og hvilke klokkemuligheter den har). Kjøper jeg 7800GTX'

en så gjør jeg heller som mange foreslår her, og kjøper et enda et om noen måneder og kjører 7800GTX i tospann. :!:

Det jeg lurer på, er hvilken produsent man bør velge..? Asus, Aopen, MSI osv..?

Lenke til kommentar

Når det gjelder produsentene, så er det som regel ett fett hva du velger. Hvis bundelen er viktig for deg, så må du se litt rundt og velge den med best pris/spillene/softwaren du liker, etc.

 

Eneste du bør legge merke til er at noen produsenter har høyere hastighet på core enn standard 430mhz (og sikkert raskere på minne også). Har sett 450 og 470-versjoner så langt, men de koster selvsagt noen hundrelapper mer da. Hvis du virkerlig MÅ ha det kjappeste så kan du sikkert softmodde det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...