Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel satt ned hastighet uten å varsle?


Anbefalte innlegg

Har hatt NGT 4200 linje siden denne ble lansert, men i det siste har jeg sett at jeg bare har fått ca. 3200kbps på det beste over linja og lurte veldig på hva dette kunne skyldes.

 

Logget meg inn på kundesidene hos NGT, og der finner jeg følgende:

 

23.06.05 14:45 Abonnementsendring Abonnement endret fra Delta 4200 til Delta 3600 NextGenTel

 

Hva er det de driver med hos NGT nå? Jeg har ikke bedt om dette og i allefall ikke fått noe varsel om noe slikt? Har hatt NGT siden 2mbit var beste alternativ, og abb. har blitt oppgradert jevnt og trutt til jeg hadde Delta 4200. Nå har de da altså bestemt seg for å sette hastigheten NED?

 

Har sendt mail til kundeservice og håper på en plausibel forklaring ala. at dette bare er en feil. Hvis de virkelig mener at de skal nedgradere linja mi så kan de jammen ryke og reise. Da skifter jeg leverandør. :mad:

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert bare en glipp! Men jeg ville nok anbefalt å ringe dem istedenfor å sende mail. Du kan risikere å vente i ukevis på svar. Ring dem, og de retter det nok opp umiddelbart, i det minste får du nok en forklaring.

 

OBS: Ringer du, smør deg med tålmodighet, og forbered deg på å høre den samme sangen på repeat i evigheter :p

Lenke til kommentar

Uh, stille NED hastigheten for samtlige abbonenter? Det høres da logisk ut :ermm:

Må da være den første ISP'n i Norge som gjør det med sine abbonenter? Sikkert en eller annen misforståelse. De bør ikke prøve seg å stille meg ned fra Delta 4200 til noe annet nei. Ihvertfall ikke så lenge jeg har kontraktsfestet 1 år med Delta 4200 :)

 

Håper disse to episodene skyldes noe annet? :hmm:

Lenke til kommentar
23.06.05 14:45 Abonnementsendring Abonnement endret fra Delta 4200 til Delta 3600 NextGenTel

Jeg har opplevd akkurat det samme. De satte ned hastigheten på Bravo-linja mi helt uten videre fra Bravo 2000 til Bravo 1700 for ca. 1 uke siden. Jeg ringte og klaget og hastigheten ble igjen satt opp til Bravo 2000. De har jo tross alt ikke lenger noe som heter Bravo 1700!

 

Men enden på visa er ikke slutt, nå har de klart å fjerne min studentrabatt på linja. Måtte sitte 55 min. på telefon sist uke for å mase. De skulle visst finne ut av det, men har enda ikke fått noe svar. Min tålmodighet med NGT holder på å ta slutt.

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

Det virker som om NGT sliter litt fortiden. Jeg har problemer, eller rettere sagt NGT har problemer med å holde styr på regnskaps avdelingen sin. Sliter også med en litt kranglete mailserver fra tid til annen. Det værste er alikevel at når jeg biter i det sure eplet å orker å ringe den jæxxa kundeservicen dems må jeg sitte i 70 - søtti - minutter før jeg får svar!

Jeg tror at min tid som NGT kunde muligens er forbi. Er det noen som kan anbefale et annet selskap som har bra linjer på +2Gb her i Oslo?

Lenke til kommentar

Ngt er jo en av Norges mest håpløse selskaper.

Hadde så mye rot med de at det halve kan være nok, for også fortsatt fakturaerer for mitt abon. som jeg avsluttet hos de for 4!! måneder siden (router og alt er levert). Nekter selvfølgelig å betale, og er idag en meget fornøyd bluecom kunde.

 

Før jeg sa opp hadde jeg i 4 måneder prøvd å få nedgradert linjen min til 3mb. Grunnen var at jeg hadde lyst på raskere linje å bestilte 8mb. Selve oppgraderingen gikk raskt, 1-2 timer, men jeg oppdaget at jeg ikke hadde mer en 3,6mb. Jeg ringte til ngt, og fikk beskjed om at "jeg ikke kunne få raskere linje". Jeg kunne bli nedgradert, da måtte jeg bare gi beskjed. Tenkte ikke noe mer på det, før jeg fikk fakturaen, da så jeg at jeg fortsatt hadde "8mb", pluss jeg hadde fått et gebyr på 500kr for å oppgradere!!!. 4-5 samtaler senere (alle med minst 30minutter i telefonkø) og over tyve mail, gav jeg opp å avbestilte ngt.

 

Nå har jeg 4,4mb linje, som jeg får makset ut, noe som nextgensvindel sa ikke var mulig!

 

Hold dere vekke hvis dere kan!.

 

-Thomas

Lenke til kommentar

Det her var definitivt den berømte dråpen.

 

Føler at jeg har vært en særdeles tålmodig kunde, bare det å få ny router av NextGenTel etter at linjen var klar tok godt over en måned og mange timer i telefonkø (nei den har ikke blitt sendt, vi sender den med en gang, endte med at vi kjørte til Sandsli og hentet den...). Videre har også jeg opplevd det obligatoriske faktura-rotet...

 

For tre år siden var studentabonnementet lukrativt, nå er det ikke akkurat lønnsomt å ha et slikt abonnement lenger...

 

Noen som kan anbefale andre bredbåndsleverandører i Bergensområdet? Har sett på Bluecom, men de kunne ikke levere en hastighet over 2200, selv om jeg bor midt i sentrum. UPC fant ikke min adresse, så da føler jeg at de to favorittene ikke er aktuelle for meg. :(

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg sliter også med NGT. Hadde Bravo 2000, så bestilte jeg "full fart" (4000/700) som skulle gjelde til 01.09.. Linja har ligget på 3.8 i sommer, men vært litt ustabil så jeg har sendt ett par mail å klaga. Ikke fått svar..

 

Rundt 1. aug var hastigheten min ca 2000/200, og jeg tenkte at "full fart" hadde gått ut. Det er jo dårligere enn jeg hadde før. Så jeg bestilte echo 8000 får å få litt fart igjen. Men da så jeg også at jeg skulle hatt 4000/700 frem til 01.09, som jeg jo trodde i utgangspunktet..

 

Har sendt masse mail, og sitti i tlf, tar jo evigheter.. Og nå er en ny rotuer på vei. Jeg er likevel usikker på om det hjelper, men kan jo ikke annet enn å prøve.

 

Syns hastigheten bare fortsetter å dale her, i går lå den på 1600/190..

 

Er ikke det litt rart om det hjelper med ny router? Når flere sliter med det samme liksom?

 

Godt jeg ikke er helt alene da, irriterende er det hvertfall

Lenke til kommentar
Det virker som om NGT sliter litt fortiden. Jeg har problemer, eller rettere sagt NGT har problemer med å holde styr på regnskaps avdelingen sin. Sliter også med en litt kranglete mailserver fra tid til annen. Det værste er alikevel at når jeg biter i det sure eplet å orker å ringe den jæxxa kundeservicen dems må jeg sitte i 70 - søtti - minutter før jeg får svar!

Jeg tror at min tid som NGT kunde muligens er forbi. Er det noen som kan anbefale et annet selskap som har bra linjer på +2Gb her i Oslo?

så tele2 har 4bmit til 469,- ekke så ille det

Lenke til kommentar

Summert opp, basert på erfaringer fra NGT kunder: Når du først har blitt kunde, gjør følgende: Aldri forandre noe på ditt abbonement (d.v.s forandre hastighet, bestille fast ip o.s.v) slå aldri til på noen tilbud (superweekend, ekstra fart o.s.v) sørg for å ha skriftlig kommunikasjon med NGT (på telefon blir det bare rot), husk å dokumentere ALL kommunikasjon med NGT, flytt aldri med deg linjen noe sted og si den aldri opp. Dessuten bør du være ekstremt tålmodig, du bør like å høre den samme sangen hele tiden når du ringer kundesupport, og ikke minst, at du får en inkasso eller to, må du bare regne med.

 

Velkommen til Nextgentel! :ermm:

 

PS: Jeg har da tydeligvis vært en av de heldige, har aldri hatt noe problemer med dem, enda..

Endret av Ligaya
Lenke til kommentar
PS: Jeg har da tydeligvis vært en av de heldige, har aldri hatt noe problemer med dem, enda..

Har hatt mine runder jeg, ja. Først tok det et halvår for dem å levere, så laget de noe krøll med en faktura. I ettertid krøllet jeg det til og betalte en gammel faktura i stedet for "månededns" som jeg skulle. Da ble jeg uten nett i en liten uke.

 

Men bortsett fra slike ting så har selve produktet vært veldig, veldig bra. Har ikke hatt nedetid mer enn en gang siden jeg la den inn for mange år siden.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Slenger meg på for å uttrykke min oppgitthet over nextgentel..

 

Jeg fikk også den "byttet fra charlie 3000 til charlie 2500" - dette gjør jo studenttilbudet mindre attraktivt. Og utrolig dårlig at dette skjer i stillhet. Faktisk fikk jeg ikke klarhet i dette før etter at jeg hadde ringt NGT tre ganger - de to første gangene fikk jeg beskjed om at "joda, jeg skulle ha 3000" - de skulle ordne dette osv., uten at det hjalp.

 

I tillegg prøvde jeg å bestille tilbudet "full fart i sommer," men bestillingen av dette gikk ikke igjennom siden NGT holdt på å fikse linjen min (noe som satte meg uten nett uten forvarsel i en uke). Da jeg til slutt hadde fått ny ruter som skulle ordne saken, var fristen for "full fart"-bestillingen gått ut. Etter å ha ringt NGT med begrunnelse (ikke min feil at de kuttet ut linjen min etc.), lovet de å se på saken. Senere får jeg mail med beskjed om at det ikke var mulig å få "full fart" "siden tilbudet gikk ut 30.06." Det var ingen referanser til min begrunnelse. Siden jeg allikevel hadde andre ting å ringe NGT om, spurte jeg om dette nok en gang. På nytt lovet de å se på det, og på nytt får jeg et enkelt svar om at det ikke var mulig, fordi fristen gikk ut "01.07." Fremdeles ingen referanse. Nå gir jeg vel opp, siden slutten av august nærmer seg. Men det virker altså som det er _utrolig_ dårlig intern kommunikasjon i NGT. Har hatt mange feil på fakturaer også i løpet av ett år.

Lenke til kommentar
Summert opp, basert på erfaringer fra NGT kunder: Når du først har blitt kunde, gjør følgende: Aldri forandre noe på ditt abbonement (d.v.s forandre hastighet, bestille fast ip o.s.v) slå aldri til på noen tilbud (superweekend, ekstra fart o.s.v) sørg for å ha skriftlig kommunikasjon med NGT (på telefon blir det bare rot), husk å dokumentere ALL kommunikasjon med NGT, flytt aldri med deg linjen noe sted og si den aldri opp. Dessuten bør du være ekstremt tålmodig, du bør like å høre den samme sangen hele tiden når du ringer kundesupport, og ikke minst, at du får en inkasso eller to, må du bare regne med.

 

Velkommen til Nextgentel! :ermm:

 

PS: Jeg har da tydeligvis vært en av de heldige, har aldri hatt noe problemer med dem, enda..

Du oppsummerer veldig bra min personlige kundeservice med Nextgentel. Nå er bindingstiden min ute om ca 1 - 2 måneder og det er godt mulig jeg går over til en annen leverandør av internett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Hm, det samme har skjedd med meg... har ikke lagt merke til det fordi jeg får epostfaktura, og der står det jo ikke spesifisert hva slags abb. man betaler for.

Pørvde nettopp å ta en telefon, men de var visst så fryktelig opptatt for øyeblikket at jeg burde prøve å ringe seinere :nei:

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at kundekonsulenten jeg snakket med i forrige uke nevnte at studenrabattsida ikke var helt oppdatert og at hastighetene der var feil. Men det gjenstår å se hva som skjer med linja mi til uken. Får jeg kun Bravo 1700 og mer trøbbel med studentrabatten og fakturaer, da er det Bluecom neste. Har heldigvis hele tiden hatt løpende abonnement til god pris (en fordel med studentrabatten). På tide å vise litt kundemakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...