Gå til innhold

Beantech Igloo 1 Miditower - noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dette Beantech kabinettet selv, og er meget fornøyd. Må si det er det beste kabinettet jeg har hatt, selv om det ikke er det dyreste. Er jo kjekt med utagbar HK-skuff + mye mellomrom mellom HK-skuff og sidedøren som er bak, så er kan mange kabler lures bak.

Lenke til kommentar

Hei K_drey!!

 

Hva er dine spesifikasjoner på pcen??

 

hovedkort

PSU

Prosessor

 

Tror du det er god plass til vifta jeg nevnte??

Hva slags vifte har du?? størrelse??

Har du bilde av kabinettet innvendig så jeg kan se hvordan plassen er??

 

 

 

jeg hadde planer om å bygge pcen:

 

Hovedkort

 

Prosessor

 

Kabinett

 

PSU

 

Prosessor vifte

 

Skjermkort

 

Minne

 

Har noen erfaringer med dette?

 

Takker på forhånd til alle som vil svare!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har Asus A8N SLI Deluxe, pluss Bitspower. På mitt hovedkort stikker selve kjøleribbene (det heter CPU-kjøler, ikke vifte) ganske nøyaktig 1 cm utenfor hovedkortet. Utfra bildet til k_drey er det mer enn 1 cm mellom hovedkort og strømforsyning, og derfor skal det ihvertfall gå med mitt hovedkort i Beantech.

 

Abit så ikke ut til å ha noe særlig vanskeligere plassering av sokkelen, så det går sikkert fint.

 

 

PS: Bytt ut TwinMos-RAMen med disse du. Hvis du av en eller annen grunn absolutt skal ha Twinmos, velg Speed Premium, som har BH-5-chipper. Men Corsair Value er faktisk billigere enn Twinmos, og i mine øyne av bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

BH-5 "chipper" har den egenskapen at dem elsker spenning over 3V, og da klokker dem som bare det, ifølge det jeg har sett her på forumet. Mener å huske at tidligere så hadde blant annet fattern noe minne som var BH-5, og dem drev da veldig mye med overklokking i den tiden. Så ble det visst slutt eller noe slikt på produksjonen av disse brikkene, men når får man dem igjen.

Rett meg hvis jeg tar feil her!

 

Viftene i kabinettet gir fra seg mye støy med maks omdreininger, men da skal det sies at dem flytter veldig mye luft, men jeg kjører vifta i front på minnimum, og skal fikse den bake også så den går på 5- eller 7V. Da blir dem ganske stille, men en viftestyring hadde vært å fortrekke mer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...