Gå til innhold

Spiller du EvE online? Da kan vi jo treffes.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg er en aktiv spiller av EvE Online. Om du trenger hjelp til å komme i gang i spillet, eller trenger et "corp" ( det samme som clan, eller gruppe =) så kan vi da treffes på EvE:)

Mitt character navn er Detshni, bare å sjekke om jeg er online å ta en prat.

http://www.eve-online.com

for andre intresserte.

Til de som er intressert. Mitt corp ligger i Uemisaisen, midterste stasjon, send søknad til " Swords of Honor "

Hjelper gjerne til med råd på skills, mine til skip, PvP div. andre ting en lurer på.

edit: leif, takk til dqggl for å rettingen

Endret av Xanitra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel også se etter meg, min char er Emeline Cabernet, nettopp blitt med i Elite Storm Enterprises som er i Fix alliansen. Jeg er 95% av tiden min i 0.0

Skrevet

å nei, etter jeg mista min Megathron på 0.0 holder jeg meg langt unna der.

Men jeg skal nok ta meg en tur dit når jeg føler meg mer forberedt.,

Skrevet (endret)
Hei, jeg er en aktiv spiller av EvE Online. Om du trenger hjelp til å komme i gang i spillet, eller trenger et "corp" ( det samme som clan, eller gruppe =) så kan vi da treffes på EvE:)

http://www.eve.online.com

for andre intresserte.

Er du sikker på at link til siden er korrekt? Skal vel være www.eve-online.com :p

Endret av dQggl
Skrevet

for andre intresserte.

Er du sikker på at link til siden er korrekt? Skal vel være www.eve-online.com :p

Prøv denne. :thumbup:

Skrevet

for andre intresserte.

Prøv denne. :thumbup:

Som du sikker la merke til, skjønte jeg for at det bare var en skriveleif, og la til en edit ;)

Skrevet

Litt info hadde vært greit. Ut i fra den lille filmen og bilder eg så på siden - så får eg inntrykk av at man tilbringer hele tiden i fly? Romskip? Greit om noen kunne komme med et ingame picture? Og litt info om hva det går ut på?

Tenkte eg skulle skjekke det ut i disse kjedelig dager.

-Jar

Skrevet

Spiller litt fra tid til annen, nicket er Bellerophon1. Holder meg stort sett i trygge områder, har ikke all verdens med penger, så det frister ikke å miste min Armageddon helt enda. ;) Har akkurat lært meg Mining Barge 5, så nå må jeg prøve å spare opp nok penger til å få kjøpt en Large Mining Barge. Er ikke så fryktelig aktiv, så ting tar tid. Litt i overkant av 6 mill skillpoints nå.

Skrevet (endret)

Du finner mange bilder og filmer på www.eve-online.com

EVE skiller seg i stor grad ut fra andre MMORPG. Hack and slash er byttet ut med kamper i universet mellom spillere, og NPC skip.

For å tjene penger starter du som regel med å mine mineraler fra asteroidefelt ol.

Mineralene du skaffer deg kan du selge som å tjene en slant eller bruke i byggingen av skip ol.

De fleste joiner en corp og får etterhvert tilgang til bedre skip og utstyr.

Spillerne styrer i stor grad selv økonomien i spillet.

for å kunne bruke bedre skip og utstyr må du lære deg skills. Dette gjøres ved at du kjøper en "bok" og leser denne. Avhengig av dine skills vil det variere hvor lang tid det tar å "lese boken". Skills er delt i nivå 1 til 5, og helt kort kan du si at nivå en er lært på under en time,men for nivå fem kan det ta dager og uker i verste fall. Du trenger ikke å være pålogget hele tiden. Du vil lære skills også når du er ute av spillet.

spillets interface er svært enkelt og du trenger strengt talt ikke annet en musa for å utføre alle operasjonene, selv om det kan være greit å lære en hurtigtast eller to på tastaturet.

Lyden og grafikken i spillet er meget bra, selv etter at det har vært ute i 2 år nå. Det er også høyst spillbart på en "middels" god pc. Du trenger ikke det hotteste av det hotte. Jeg hadde et Geforce 4 når jeg begynte.

Oppdrag eller missions får du blant annet fra agenter. Type oppdrag og belønning variere med din "standing" med agenten. Vansklighet varierer og.

Det universet EVE foregår i er ufattelig stort og jeg er sikker på at du kan bruke dager og uker på å besøke alle de forsjkellige solsystemene.

Jeg syns EVE har en utrolig sjarm, og jeg kan ta meg noen flyturer av og til bare for å se på grafikken og de forskjelige romstasjonene som er med i spillet.

Er du lei av å kverke orcer og goblins så anbefaler jeg deg å prøve EVE.

Jeg har vært med i spillet siden launch, men spiller ikke daglig nå. Er på et par ganger i uken for å trene opp nye skills. Men i perioder kan jeg spille det fast i flere uker. Når jeg blir lei eq2 og wow, er det godt å komme tilbake til EVE å delta på noen heftige, og ikke minst grafisk imponerende kamper i rommet. :)

Endret av firberblad
Skrevet

Lagde en kanal jeg døpte "Gamer.no" nå. Klikk "Channels & Mailing List" i menyen på venstre side og skriv inn Gamer.no der for å joine. Kan ikke garantere for aktiviteten der, men skader jo ikke å ha en plass å snakke litt. :)

Skrevet (endret)

Jeg prøvde trialen for lenge siden, fant ut det ikke helt var min greie (alt for tomt og åpent). Jeg fant at jeg brukte 80% av tida i hyperspeed mellom planeter og så bare ikke poenget tilslutt. Var aldri i kontakt med corps og slikt. Men dette var veldig tidlig, før de begynte å legge inn mere content, det er sikkert morsommere nå.

Jeg likte heller ikke skills-systemet, at det bare gikk ut på å skaffe nok penger så man kunne kjøpe skillsa man trengte til forskjellige skip eller mining-ting. Ingenting experience. Men det er jo mere realistisk, i den virkelige verden får man jo heller ikke XP poeng for å gjøre ting, men betaler for å ta kurs eller skolegang :)

Endret av Bitex
Skrevet

Største hinder når det gjelder skills er ikke penger, men tid. Du kan bare trene en skill om gangen. Noen går på en times tid, men andre kan ta en måned.

Skrevet (endret)

Ja, glemte at det var tid det også gikk på...jeg skjønte aldri hva som skulle være moro med å bare vente på at skills skulle bli ferdige. Stort sett det jeg logget på for å sjekke var om skillsa jeg trente dagen før var ferdige, satte på noen nye (hvis jeg hadde råd) og logga av igjen...ikke morsomt.

Kanskje fløy jeg rundt litt og tok noen agent missions av dårlig samvittighet.

En hjelpsom kar i chatten ga meg masse penger for å hjelpe til med skills-kjøp.

Endret av Bitex
Skrevet

Eg spelte EVE ein god del før (MK Blackbird in-game), men eg vart lei av all asteroide-gruvinga og dei lite varierande oppdraga. Miljøet derimot saknar eg veldig. Mange okey folk der.

Skrevet

til de som har spilt EvE fra før av, råder jeg de til å sette i gang kontoen sin igjen.

Det er verdt en 100 spenn bare for å se hvor mye spillet har utviklet seg, og for å prøve det en mnd. :love:

Skrevet

Å dette spillet kommer til sin fulle rett når man får sitt første kill. Man dør gjerne et par ganger før man får dette til.

Jeg liker at det er mest spillere ifra europa, ikke fordi jeg har så mye imot andre kontinenter, men det betyr bare at når jeg spiller er det flest på.

Litt synd at starten av spillet har så mye å si. Man må huske når man lager en karakter så driter man i charisma. Det gjorde IKKE jeg da jeg først startet. Jeg satset på den.

Det slår dårlig ut særlig når man han spillt en stund. For de skillene som har charisma som primary/secondary har man stort sett ikke behov for i det hele tatt.

Når man dør(skipet ditt blir blåst i luften) mister man det. Noen av modulene blir ødelagt, noen blir igjen i loot. Dette kan man hente selv(hvis mulig~ ikke fienden tar det først). Da sitter man igjen med pod'n sin. Den har ikke lasterom og kan derfor ikke frakte loot. Denne kan drepes og da mister man clonen sin. Denne må kjøpes for hvis man glemmer det, og igjen mister pod.. da mister man skill som er trent og eventuelle implanter man har. Med andre ord, når dette skjer svir skikkelig.

skriveleifs i lange baner, men det er et resultat av igjen lang natts spilletid i eve.

Jeg anbefaler dette spillet til folk med en liten djevel i seg.

tips: - hvis man blir med i et corp, sørg for at corpet ikke har et forum med rooster. Hvis noen starter krig med dere vet de hva dere heter og dermed kan de enklere finne deg.

- Drop battleship i det store og hele før du har en del millioner sp(skillpoints). Sats heller på en race's skip og våpen, og start med de små elite skipene.

- Ikke mine i systemer med flere enn 7-8 stykker i. Jo flere i local, jo større en sjangsen for at en tyv dukker opp.

Min karakter har rundt 17m sp(den som er listet her ) :whistle: Fikk den av noen jeg kjenner, og er bare ment for pvp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...