Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Begrenset eller ingen forbindelse"


Anbefalte innlegg

Jeg veit at dette har vært tatt opp før, og at det finnes andre tråder om emnet: Men ingen av de har hjulpet meg.

 

Så til problemet:

 

Etter oppstart fikk jeg plutselig denne meldingen når jeg kom inn i Windows:

 

Du kankanskje ikke koble til internett eller noen nettverksressurser. Dette problemet oppstid fordi nettverket ikke tilordnet en nettverksadresse til datamaskinen.

 

Hvis jeg trykker på denne beskjeden kommer jeg inn på status for lokal tilkobling, hvor jeg trykker på reparer. Men da kommer denne beskjeden:

 

Kan ikke fullføre reprasjonen av problemet fordi følgende handling ikke kan fullføres:

Fornyer IP-adressen

 

Kontakt nettverksansvarlig for hjelp

 

Jeg har kommer til den konklusjonen at det er noe galt med DHCP-serveren min. Men det er andre fungerende PCer tilkoblet til samme routeren som meg.

 

Routeren er av typen SMC 7008ABR.

 

Edit: Jeg må også nevne at det er tvilsomt at det er noe feil med nettverkskortet, da jeg også har prøvd nettverksporten på hovedkortet.

 

Håper på hjelp. Takker for alle svar.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slet med det samme problemet. Lastet ned patcher, byttet kabler, la inn ting i registeret, fjernet SP2 osv.. Ingenting hjalp. Tok bare strømmen til ruteren et lite sekund, restartet pc'n, så funket det. Og da hadde jeg brukt et par timer på å prøve å fikse det. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...