Gå til innhold

Weekendtilbud på komplett: ASUS M6N


Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309951&view=default

 

Noe som har peiling på denne? Er den så bra som den ser ut som?

Hadde bestemt meg for Tundra 1557k, da denne dukket opp. Helt syk bra batteritid på denne pc'n virker det som, og virker veldig bra.

Eneste negative jeg ser er at det er bare 64 mb grafikkort på denne, i forhold til Tundra sine 128mb.

 

Samtidig sparer jeg noen (små) kroner i forhold til Tundran, siden jeg får med OS, noe jeg ville ha kjøpt med til Tundraen.

Skjermen og høyttaler lyden er noe av det negative på 1557k'en. Noen som vet hvordan det er på denne?

 

Takk for alle svar!

 

 

(link til Tundra 1557k hos psdata: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683 og link til 1557 tråden her på forumet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=442720)

 

Edit: Og gjerne svar før mandag, siden tilbudet da utgår.. ;)

Endret av kjetil_b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var på jakt etter ny bærbar og det stod mellom Asus og 1557, så hadde valget vært soleklart enkelt. Jeg hadde gått for Asus. Jeg mener at Asus er av bedre kvalitet enn 1557.

 

Når det gjelder batteritiden. Det står 5.5 timer i spesifikasjonen, men man må ikke alltid tro det man leser.

Lenke til kommentar

Her

er forresten link til alle weekendtilbudene til komplett, hovedsakelig asusprodukter som f.eks. bærbare maskiner.

 

Hvilken av de bærbare vil dere anbefale med tanke på kvaliteten og maskinvaren en for for pengene?

 

Prisene er vel veldig lave, for ikke lenge siden måtte man opp i 20000 kr for 2 ghz og 512 ram++.

 

Selv om dette er inviduelt, fortell gjerne om dere vil anbefale 16:9 eller 4:3 skjerm.

 

Har personlig en knapp for 16:9, så kom gjerne med argumenter mot.. :)

 

Forresten er Sonoma-plattformen komplett? Har jo hørt snakk om sånn expresscard, overtaker for AC97-lyd, utskiftbare skjermkort og sata, men hører f.eks. det expresscard greiene inn under sonoma-plattformen eller er det bare snakk om ny teknologi utenom intel-plattformen?

Lenke til kommentar

Ang. batterilevetiden på Asus'n; er det noen som har testet denne?

Eulogy du sa at jeg ikke alltid skal tro på det som står der?

Hvis batterilevetiden til denne er bare 2-3 timer, så er dette noe som trekker ned veldig for min del.

Og komplett kan da ikke bomme så ekstremt kan de?

Det er vel ment at den kanskje holder til 5.5 timer hvis du bare kjører tekstbehandling og ikke noe annet.

 

Og takk for svarene deres ja. Bekker visst mot Asus'n ser det ut til.

Lenke til kommentar

Uten at jeg målte nøyaktig da jeg brukte en M6N så hadde den rundt 4+ timer med lett kontorbruk, mp3, osv, og jeg har sett resultater på i overkant av 190 minutter i Mobilemark 2002. Som ekstrautstyr får man også et batteri som passer inn i den modulære skuffen, noe som bør kunne gi en levetid i Mobilemark på opptil 5-6 timer.

 

Har ikke brukt en 1557 over noen lengere tid, men mitt inntrykk er at M6N er adskillig bedre bygget.

Lenke til kommentar

Har asus M6V og det er ei vakker maskin ;) Gled deg til å bli Asus-eigar. Batteritiden på min har ikkje vore over 3 timar og 15 min (den einaste gangen eg har tømt batteriet). Då er lysstyrke på skjermen og prosessorkrafta middels og eg jobba i Dreamveawer, Photoshop og brukte iTunes og Opera samtidig. Kanskje det er mulig å få den opp i 4 timar, viss ein kun bruka den til mp3 med headset e.l, og kun sufring / word. Trur 5,5 timar er med lysstyrken på minimum (lyset nesten heilt av), og prosessoren på minimum step.

Lenke til kommentar

Betalte 10495 kr for pc'n uten frakt. Vet ikke hvor mye det ble for frakten.

Har ikke tilgang til eposten der jeg fikk krediteringa akkurat her jeg er nå, men kan sjekke det opp senere.

Men servicepakken jeg får tilsendt er veldig tung synes jeg. Sjekket på Postens nettspor. Pc'n pluss en ryggsekk til den jeg bestilte veier jo hele 10,72kg!

Mistenkelig mye synes da jeg.

Lenke til kommentar
Betalte 10495 kr for pc'n uten frakt. Vet ikke hvor mye det ble for frakten.

Har ikke tilgang til eposten der jeg fikk krediteringa akkurat her jeg er nå, men kan sjekke det opp senere.

Men servicepakken jeg får tilsendt er veldig tung synes jeg. Sjekket på Postens nettspor. Pc'n pluss en ryggsekk til den jeg bestilte veier jo hele 10,72kg!

Mistenkelig mye synes da jeg.

Hei

 

Eg vurderer sterkt den samme asus pcen som du har kjøpt...m6n..

Håper du vil legge inn litt info om den etter å ha prøvd den..

 

Batteri, lyd, testatur, skjerm, spill...osv

 

 

håper på svar

 

hadde eg vist om tilbudet skulle eg også bistillt den med ein gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...