Gå til innhold

Valg av DV kamera + utstyr


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe kamera (til ca 12000+)

Har kikket på

PANASONIC NVDS55

SONY DCRPC9 og DRC-TRV 30

 

Kan tenke meg å redigere på PC og jeg ønsker mulighet for stillbilder på minnekort.

Er det nødvendig med DV ut/inn gang for å redigere m/PC? (fant ikke info om dette på Panasonic)

Kan jeg feks skrive fra PC til DVD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-27 04:46, herbjorn skrev:

Jeg har planer om å kjøpe kamera (til ca 12000+)

Har kikket på

PANASONIC NVDS55

SONY DCRPC9 og DRC-TRV 30


Kan tenke meg å redigere på PC og jeg ønsker mulighet for stillbilder på minnekort.

Er det nødvendig med DV ut/inn gang for å redigere m/PC? (fant ikke info om dette på Panasonic)

Kan jeg feks skrive fra PC til DVD?


 

Har selv pc9 og er veldig godt fornøyd med det. Det kan både ta stillbilder på minnekort og på videokasetten. Det har både DV ut og in. USB ilkobling for overføring av bilder fra og til kamera (veldig rask).

 

Skal du redigere på pc'en må du ha dv-out (noe som alle har, regner jeg med) og et firewire kort i pc'en. Øsker du å overføre filmen tilbake til kamera etter at den er redigert må du også ha dv-in (veldig greit siden film tar veeeldig stor plass på disken). Har du fått den tilbake til kamera kan du også kopiere den på gode gamle VHS.

 

Du kan selfølgelig lage DVD, Video cd, Mpeg filer mm. etter at du har redigert det og brenne det på cd. Har du ikke DVD brenner får du ikke så veldig mye dvd film på en vanlig cd (ca 15-25 minutt alt etter kvalitet (egen erfaring).

 

Du kan også filme lagre filmen direkte på minnekortet i mpeg format - utrolig hendig :smile: )

 

Det har også mulighet for redigering direkte på kamera. Glimrende night vision og mange kule effekter.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for et kamera med både DV-in og DV-out (så har du muligheten) den bør også ha usb tilkobling (slik at du kan både hente og lagre bilder fra pc'en til kameraet, hending når du bruker blue screen effekter).

 

Og så passer sony rett i lomma :smile:

 

Eneste minuset er at det krever en del lys for å få gode bilder (pga liten linse). Det er mulig telelinse kan hjelpe på dette. Lys/blitz er ekstrautstyr.

___

TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...