Gå til innhold

Ny AMD 64 bærbar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var en spennende tråd. Jeg venter selv på at det snart skal komme brukbare bærbare Turion-maskiner med et bra oppsett og brukbare specs. Denne Acer 4402WLMi m/Turion virker lovende. Noen som vil tippe prisen på den her til lands?

 

Litt synd dog at notebookreviews-testen avslører at vifta går hele tiden, samt at den blir litt vel varm, smat skjermen er litt blass i fargene.

 

Jeg synes laptop-distributørene er for forsiktige med å våge å selge annet enn maskiner med Intel-CPU. Noe av problemet er vel mangelen på et strømgjerrig, men velytende Turion-chipset.

 

Tips om andre (fremtidige) Turion-maskiner i tilsvarende segment mottas med interesse.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med batterilevetid og strømtrekk fra Turion-prosessoren? Jeg har sett litt etter en notebook med denne prosessoren, så langt har jeg konsentrert meg om HP nx6125 (pga. pris). Til tross for skrytingen om at prosessoren er gjerrig på strøm, har ikke HP-maskinen overbevist i tester på dette punktet. Det kan stemme ettersom AMDs side oppgir effekten til 25 W på de billige modellene og 35 W for de beste. Tallet for Pentium M er 27 W.

Lenke til kommentar

Litt synd dog at notebookreviews-testen avslører at vifta går hele tiden, samt at den blir litt vel varm, smat skjermen er litt blass i fargene.

Jeg sitter her og skriver på en Acer aspire 5002. den har samme cpu - Turion 64 ML-30 (1.6GHz, 1MB L2) - vet ikke om det er samme cpu-vifte, men kan bekrefte at vifta er veldig høyfrekvent. den går ikke hele tiden som han sier i testen, men den går oftere enn ønsket :(

Lenke til kommentar

Har også en Acer Aspire 5002...viften kan være litt irriterende, i hvert fall når den begynner å gå når jeg ikke bruker den. Ellers er jeg fornøyd med prosessoren, ikke fått testet ut batteriytelsen så mye da. Men tror nok uansett jeg skal bytte maskinen, fikk opplyst at det var tv-ut, men det er det ikke...

Lenke til kommentar

På tide med enda en oppdatering.

 

Prøvde å ringe Acer Norge direkte denne uken, men dette er tydeligvis en veldig hektisk uke for dem. Jeg kom dessverre ikke i kontakt med de rette personene.

 

Gir:

 

PSdata litt gratis reklame i dag, grunnet god service på salgsavdelingen. Han som håndterte innkjøp hadde tydeligvis kontaktet Acer direkte ang. 4402WLMi.

 

Tilbakemeldingen var at denne modellen ikke var planlagt å komme til Norge. Det var tydeligvis konverteringen til norsk tastatur og modifisering som ikke var i orden. Videre ble jeg fortalt at hvis de praktiske tingene ville ordne seg, ville de vurdere å kjøpe inn modellen ASAP.

 

Jeg har da 2 valg, vente som alle andre, eller kjøpe inn fra utlandet. Siste valget er en mulighet, hvis det er mulig å tak i et kompatibelt tastatur. Jeg mistenker at det er samme taster som på Ferrari serien.

 

Jeg har Acer sertifiserte teknikere på jobben, så kanskje jeg vil ha mulighet til å skifte tastatur "selv" og kunne beholde en form for garanti.

 

*tenke

 

 

 

 

 

:hmm:

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar

Apropos bærbare AMD64-maskiner - hvilke chipset er å anbefale til en Turion-maskin? Er det noen som vet om noen chipset-tester med tanke på varmeutvikling/strømforbruk/batterilevetid?

 

Hadde vært interessant med en test av et Intel Sonoma-system vs et Turion MT-XX + det-"beste"-chipsettet-på-markedet-nå-system i duell om batterilevetid og varmeutvikling.

 

Litt synd det med at Acer 4402WLMi sannsynligvis ikke kommer hit med det første. Men tror ikke jeg ville gått for den pga viftestøy jf. notebookreviews-testen. Tror jeg heller venter til det kommer flere/andre Turion-maskiner før jeg kjøper noe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte det var på tide å oppdatere denne tråden.

 

2 stk sjeldenheter kommer inn til landet.

 

FSC Amilo A1667G/4000+

 

FSC Amilo A1667G/-32

 

Disse er de eneste jeg hittil har funnet, foruten Acer Ferrari som har Turion 64/X700 eller bedre.

 

Jeg har mailet litt med komplett.no og har ventet en stund på denne modellen. Vi får se ha man ender opp med.

 

Jeg har også blitt fortalt at ASUS kommer med noe tilsvarende. Planlagt produksjon i september, så forhåpenligvis vil de være tilgjengelig før desember.

 

:hmm:

ds_AMILO_A1667G.pdf

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar

en ting jeg stuser litt over er at det står 2.2 timers batterilevetid...er ikke det veeeldig lite mtp MT-cpuen?

Jeg stusser også over at det er såpass liten batteritid. På databladet leste jeg at at det kommer med "6 cells" batteri.

 

Jeg vet at FS levere "8 celles" også. Litt synd at dette ikke kommer som standard, siden det ville nok ha hjulpe litt på batterilevetiden.

 

 

:roll:

Lenke til kommentar

en ting jeg stuser litt over er at det står 2.2 timers batterilevetid...er ikke det veeeldig lite mtp MT-cpuen?

Jeg stusser også over at det er såpass liten batteritid. På databladet leste jeg at at det kommer med "6 cells" batteri.

 

Jeg vet at FS levere "8 celles" også. Litt synd at dette ikke kommer som standard, siden det ville nok ha hjulpe litt på batterilevetiden.

 

 

:roll:

hmm..tror de oppgitte spesifikasjonene gjelder for maskina med 4000-cpuen. for den kan kanskje batteritiden stemme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...