Gå til innhold

Problem med to SATA disker, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp fått min defekte disk returnert, men fikk en Samsung HD160JJ istedenfor den gamle seagaten. I mellomtiden kjøpte jeg en Maxtor 200gb, men når jeg har koblet opp begge diskene så oppdager ikke maskinen Sumsungen. Har prøvd å plassere jumpern på alle steder og begge er koblet riktig til, maskinen finner til og med begge i startup, men ikke i Windows.

Når jeg prøver å ha begge i Raid0, så starter maskinen ved å gå inni Nvidia BootAgent, som ikke hjelper noe i det hele tatt, så når jeg fjerner raiden igjen, så kommer jeg meg ikke inn i windows igjen engang. Da blir alt helt herpa og jeg må formatere. Dette er slitsomt. Maxtoren er i Sata kobling 3 og samsungen i nr.5, har dette noe å si? Skjønner ikke helt. Hjelper det kanskje å formatere den nye disken? Den gamle er nettopp formatert, men jeg finner fortsatt ikke den nye. Trenger virkelig hjelp. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I enhetsbehandlingen får jeg bare frem en hdd, men også en ukjent enhet som heter "sm busskontoller". I min datamaskin er det bare en hdd på 200gb, det er da den gamle, men det er ingen spor til den nye. :hmm: Noen flere forslag?

Skrevet

En helt ny disk vil ikke vises i min datamaskin før du har vært innom:

"høyreklikk på min datamaskin"

"velg behandle"

"diskbehandling"

og satt opp disken der, der skal du kunne se begge diskene.

Skrevet

Nedenfor? :p Der står det i sånne små "bokser" Disk 0, og CD-ROM 0. Er ikke no annet i diskbehandlings menyen noen steder. hehe. Da antar jeg at noe er feil, selv om den oppdager hdd'en i oppstart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...