RobinHood Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 (endret) Hovedkortet mitt: MSI K7T turbo2 (socket A Athlon XP 1800+) har følgende symptom: starter viser IDE enhetene building DMI pool så stopper det har prøvd å laste inn default bios ---- ||----- clear CMOS fjerne så mange hw enheter som mulig prøvd annet skjermkort prøvd annen harddisk prøvd å boote fra floppy/cd-rom (når ikke så langt) Gode råd mottaes med takk, eventuelt er det noen som har ett socket a hk til salgs? problemet oppsto etter innsetting av nytt vga og ny dvd brenner RobinHood Endret 14. august 2005 av RobinHood
LA8464 Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 (endret) Hvis du kommer i bios , kontroller minne instillingene under advanced chipset features, prøv også cas latency 3 edit: mulig det ligger en gammel skjermkortdriver og lager problemer også, hold F8 under oppstart og prøv safe modus. Endret 5. august 2005 av LA8464
RobinHood Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 takk skal prøve hva angår cas latency har det noe å si i forhold til hva a.l. er på brikkene? tror de står på auto selv om jeg nå begynner å bli en dinosaur på it / teknisk har jeg hele tiden noe å lære... Har aldri helt lært meg hva CAS latency står for? Can you educate me RobinHood
RobinHood Skrevet 5. august 2005 Forfatter Skrevet 5. august 2005 angående edit: tror ikke jeg kommer så langt som det... huff denne var vrien
LA8464 Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 SDRAM CAS Latency controls the timing delay (in clock cycles) before sdram starts a read command after receiving it. settings: 2 increases the system performance, setting: 3 the most stable performance. håper dette er å forstå når du spurte på dette språket. setting 2 er mulig for kort?
Rebel-Rider Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 (endret) Ah du har et av de berømte turbo2 kortene, disse kortene hadde veldig dårlige kondensatorer som enten eksploderte eller tørkert ut, sjekk kondensatorene rundt prosessoren, ser du noe gult som ligger oppå kondensatorene, eller at toppen på kondensatorene har åpnet seg, så er det bare å kaste kortet å prøve å bytte ut disse går ann, men det er vanskelig å få tak i de rette kondesatorene. Endret 5. august 2005 av zandro
LA8464 Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300841&cks=PRL nesten gratis ?
Kenneth Dammyr Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Har hatt noe trøbbel med at maskinen stopper på DMi pool selv. Løsningen hos meg var å bytte om SATA1 og SATA2 kontakten. Vet ikke om du har SATA eller hva, men kanskje det hjelper å prøve alternative konfigurasjoner på IDE/SATA. Mitt problem fikk jeg etter bytte av PSU.
RobinHood Skrevet 8. august 2005 Forfatter Skrevet 8. august 2005 Hallo igjen! Har prøvd å sette cas latency fra auto til manuell "3" Dessverre ingen forbedring. Ingen kondensatorer ser ut til å være synlig feil på. Ja ja... takk for alle gode råd. Synd at man har brukt så mye penger på skjermkort, men jeg blir nok å gå for en av oppgraderingspakkene hos komplett. Håper bare strømforsyningen er kraftig nok forresten tro om ett micro atx kort vil passe sånn høvelig i mitt atx midi kabinett? Takk for gode råd folkens! jeg lærte nå litt underveis RobinHood
LA8464 Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 http://www.vtel.com/support/Galaxy/DMI_Error.htm litt nattmat ?
RobinHood Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 Konkluderer med at kortet er dødt. Har bestilt ett nytt (og mer utstyrt socket A kort fra PCutstyr. Samtidig som jeg får brukt det meste av HW som jeg har fra før. Eneste er at jeg må skifte fra vanlig PC133 til DDR ram, men det er nå greit. Skal jakte på Athlon XP 2800/3000+ så får pc`en tulle og gå forhåpentligvis noen år til. evt socket a semperon 2800 Takk for gode innspill folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå