Gå til innhold

The Big Water Bugs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LOL! :!:

Meen, om du insisterer, så kan du jo få en i retur! Har jo en pumpe her, som nok aldri kommer til å bli brukt.

Så hvis du tør..... :p

Takk som byr, men jeg mente det ikke så veldig alvorlig da :p

Tør ikke og vannkjølingsannlegget mitt ligger i skapet og koser seg, så har dessverre ikke bruk for en til pumpe :) (si gjerne ifra viss du vil ha noen defekte CPU og GPU blokker til forskning ;) )

Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11/08/2005 : 00:18

Ellers takk for tilbudet om flere forskningsobjekter, men jeg tror jeg har så jeg greier meg for en stund! 

Ja, nå husker ikke jeg om det er du som står bak det også, men det er vel nogelunde fastslått hva som er problemet med blokkene til BW settet.

 

Ble det ikke konkludert med at disse er brukbare i finish, og kjølevnen er vel også akseptabel, men at godset i plexien rundt nippel- gjengene rett og slett er underdimensjonert, og dermed sprekker mer eller mindre av seg selv?

 

Edit; litt i overkant mye leif ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Det stemmer ganske bra ja. Men konstruksjonen / kjøleløsninga er uansett gammaldags.

 

Det er forøvrig godset rundt "O"-ring tetninga for niplene som synes for dårlig. Det oppstår en brist i plexien der, som siden forplanter seg forbi tetninga. Og da er lekkasjen et faktum.

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
så ut til at slangene ikke var godt nok festet inn i O ringen :p

Lynguide for montering av slike slanger:

Kappes så rette som mulig i enden. (Som allerede nevnt)

Sett et tusjmerke ca 20mm inn på slangen.

Når slangen er riktig montert, så skal tusjmerket ligge helt ned til utløserringen på nippelen.

That´s it!

Lenke til kommentar

Det var ikke bare lekasjen som var problemet med mitt sett (den fikset jeg), men lekasjen gjorde nemlig slik at jeg ikke hadde igjen mer algemiddel. Så jeg fikk alge-angrep og slangene krympet, så jeg fikk nokk en lekasje... Jeg ble forbanna, og solgte settet etter en grundig rengjøring, så var det over til vifter igjen, nye vifter...

 

Det er et under at min hardware faktisk fungerer fint enda!!

 

EDIT: noen skriveleif

Endret av briktern
Lenke til kommentar

Der røyk min pumpe.. Satt å hadde en person på besøk samt at vi kopierte mellom hardisker også frøs maskinen. Den har gått ca 16timer dagen siden jeg flyttet og har aldri gitt fra seg et pip. Nå ble det veldig stille.. Kan nok sutre meg til en ny ,men dette var kjedelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er desverre ikke bare på Bigwater det kan bli feil med elektronikken.

Selv måtte jeg bytte kontrolleren på mitt Mist Tsunami sett. Jeg trodde også det var pumpa som var defekt, men det viste seg at den fungerte helt ypperlig.

 

Edit, liten kommentar om lekkasjer:

 

Skrue har noen meget viktige punkter! Unngå knekk på slangene nær nippler og kapp heller et par cm for lange slanger enn perfekt lengde. Det er meget viktig at du kutter rett. Bruk en fjøl og ett nytt kutterblad så er det enklere. Selv er jeg fan av nippler som bruker gjengede slangeklemmer, men om du ikke har dette så sett på strips. Om der fortsatt lekker kan du bruke et rørleggertriks med litt hamp og fett på niplene.

Endret av hemsedal
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Å fanker´n.

Så du vil ha tilbake pumpa altså? Jaja, da bør jeg nok finne frem plaster og binders så fort jeg kan! :p

4644719[/snapback]

 

Jeg har en BigWater-pumpe jeg som aldri vil bli brukt mer etter oppgradering til BW735.. Gått cirka 11 mnd nonstop uten problemer :) Noen som vil overta denne?

Knallbra artikkel forresten :)

 

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...