Gå til innhold

Dobbel eller Trippel Radiator


Anbefalte innlegg

Kan se for meg snekkern som sitter iført lang ull under, ullskjorte og votter mens han taster på hw.no forumet, virkelig et under med så få skrivefeil som denne karen har...

Han har radiatoren i kjelleren, med rør ned gjennom gulvet...

 

Stmmer ikke det?

feks sitter hani 3. eller 2. etasje med slange\rør igjennom gulvet ned i den kalle kjelleren og opp igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan se for meg snekkern som sitter iført lang ull under, ullskjorte og votter mens han taster på hw.no forumet, virkelig et under med så få skrivefeil som denne karen har...

 

Edit : Ser at du har laget deg en "kasse" som du har i kjeleren, hvor mange M med slanger bruker du og hvor kraftig pumpe?

Nå vet jeg at jeg har skrivefeiler da,men det er jeg heldigvis ikke alene om :-)

Men siden det ikke er lov her på forumet å kommentere skrivefeil så sier jeg ikke noe om verken mine eller andres :whistle:

 

Joda det stemmer jeg har rad i kjellern, denne boden er rett under kontoret mitt så jeg bruker 12mm kobberrør ned dit og slanger fra dem til radiatorene. oppe har jeg da slanger fra rørene og inn i maskinen, disse er så lange at jeg kan dra maskinen ut på gulvet når jeg jobber med den.

Når det gjelder temp så synest jeg det er greit å sitte her på kontoret der temp akkurat nå er 25,7 grader og samtidig ha 4-5 grader på vannet som kjøler en lyløs maskin :tease:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvor mange pumper trengs for å flytte vannet i kretsen med kjellern`?

Kun én!

Så lenge man har statisk likevekt i systemet, er det bare strømningsmotstanden i rør / slanger og komponentene forøvrig som gjelder.

Men med såpass lange føringsveier, så er det nok fordelaktig å øke dimensjonen på slanger og rør til og fra kjelleren.

 

Uten å påstå noe som helst, så tror jeg kanskje at Snekker´n kunne tjent litt på å gå opp i dimensjon på rørene til og fra kjelleren, for å øke flow i systemet.

Men antakelig har han forsket på det, og funnet ut at det ikke gir noen gevinst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...