Gå til innhold

Beta Test - Tower Defence map (war3)


Anbefalte innlegg

Forord:

 

Jeg driver for tiden på med et prosjekt, der jeg skal lage et TD map i Warcraft 3: The Frozen Throne. Her får du bygge 21 forskjellige tårn. Mange av disse kan oppgraderes til lvl 10.

 

Oversikt over brettet:

 

The_Scourge_TD.jpg

 

Generell informasjon:

 

Navn: The Scourge TD 0.61 BETA

Donwload: The Scourge TD V0.61 BETA

Levels: 50

Lifes: 50

Players: 1-5

Mobs per lvl: 10 * antall spillere

Boss per lvl: 1 * antall spillere (hver tiende level)

Air: 3,7,18,25,32,43,45.

Divine: 24,32,47,48,49.

Fortifyed: 16,36,46.

Towers: 21

Difficulty: Very easy - Easy - Normal - Hard (selv Very easy er vansklig solo, mens 2-5 spillere er noe lettere)

 

Nærmere informasjon:

 

Team Strategy: Advanced (You need to have a plan before you start.)

Gold: Income based on how many players, what lvl you have come to and how many gold mines you have. its a per 5 secound gold income. not per mob. So if one player "owns" all the mobs he dont get more gold.

Maze: nei, følger en vei som går i 4 sirkler, se bilde.

 

Oversikt over tårnene:

 

Jeg har følgende "Basic" tårn;

 

Speed Tower - Vanlig piler, men får fire arrows på lvl 10. skyter fortere etter hvert. Ground og Air

Laser Tower - Kraftig damage og lang range, men skyter tregt. lvl 10 gir høy range. Ground og Air.

Poison Tentackle - Slow poison, melee range. damage og speed på lvl 10. Ground only.

Anti Air - har du en av disse oppgradert til lvl 10 eier du alt av air. men er litt dyr. Air only.

Rocket Tower - Siege spash. Ground only. lvl 10 kan skyte Air. Stilig homing rakett.

Chain Lighting Tower - Random damage treffer opp til 20 fiender på lvl 10. Ground only.

Flame Tower - Chaos damage, short range, splash, high attack rate, low damage. lvl 10 får ny animasjon (fett) og større splash.

Bobble Tower - Et artig tårn med 50% stun. Auto change targer på lvl 10. Ground only

Domize Tower - eller randomize tower. Dette toweret har 3% chance to deal 1000times its normal damage. Ground og Air

Nuke Tower - Høy damage og splash. Very slow attackspeed. Bonus splash på lvl 10. Ground only

 

Alle tårna overfor kan oppgraderes fra lvl 1 til lvl 10. På level 10 kan de også oppgraderes med damage,speed og range. Hver gang du oppgraderer et av disse får alle tårn av den typen bonusen.

 

feks: Du har ca 20 lav level speed towers, og en lvl 10 speed tower. Du bruker dette lvl 10 speed toweret og oppgraderer damage mark 1. Da får alle dine speed towers litt mer skade, også de 20 lav level speed towers. andre type tårn får ikke bonus. Da må du skaffe et level 10 tårn av den typen du ønsker å oppgradere.

 

"Advanced" tårn;

 

Evolution Tower - Gjør ikke noe. kan oppgraderes til advanced tårn

Ice Tower - Slowing effect, spash. hits ground and air.

Slow Tower - Slowing aura, stacks with ice. Ground and air.

Ethereal Tower - Removes 12 armour, Ground and air.

Gold Mine - Denne lager exstra gull. kun 2 per spiller. Gull mine gir gull til alle spillerene, ikke kun til den som bygger den. Gir mer til solo, mindre til mange spillere. (1 player - 6gold per tick . 2 player - 5gold per tick. etc. 5 player 2gold per tick.)

Haste Tower - Alle tårn innen for en vis radius får 50% mer attackspeed, også ally.

Amplify Tower - 50% mer damage til alle ally tårn i en vis radius.

Minigun Tower - Kraftig ground og anti air tårn. Kjappeste i spillet.

Death Tower - Super skade, men tregt. Dreper det meste på et skudd. DYRT!

Rubber Tower - Morosomt tårn. skyter en liten sprettball som spretter 30 ganger. Ground only.

Poison Gas Tower - Har en giftsky aura som gir posion skade over lang tid. Ground only.

Mage Tower - mange kule spells: Necromancy- Raise skeleton, Earth Mastery - Earthquake, Fire Mastery - Meteor, Time Intervention - Celerity. Har du researched et spell kan alle dine mage towers bruke det. Ground only

 

Mulighet for flere tårn etterhvert. Har mange beta testere. trenger flere. Last ned mappet i linken gitt tidligere i teksten eller ta kontakt MSN - [email protected] (Ithkul) :thumbup:

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart det elfag. Bare å ta kontakt. Vet du om et sted jeg kan legge ut Mappet når det er litt mer ferdig?

 

Har lagt til ;

Bobble Tower - Et artig tårn med 50% stun.

 

Sale med 90% refund på alle tårn. (håper det virker. lol)

Auto change target på LvL 10 Bobble Tower. (krysser fingra :roll:)

 

 

Skal legge til:

Mage Tower - som kan oppgraderes til diverse auto spell casting abilities. Mulig denne erstatter nåværende Necro Tower.

 

Skal legge til spells med inspirasjon fra Diverse "Hero Maps"

 

kommer mer etterhvert :thumbup:

Endret av Ithkul
Lenke til kommentar

Blir gjerne med å betateste jeg. TD maps er alltid velkommen til meg :)

 

Spesielt liker jeg TD-maps-ene der man sammarbeider om å gjøre noe. Er litt lei de moneyfarming TD-ene som gjør at man taper. Banen din virker derfor veldig lovende. Du får vel ha lykke til videre med mekkingen av banen.

Lenke til kommentar

Takk for mange beta testere alt. trenger mer input fra dere. esp om bugs.

 

BTW: dere trenger Frozen Throne og minimum verson 1.17 for å kjøre denne TD'n.

 

Desverre er max størrelse på vedlegg på 256K. mappet er nesten 1 meg nå.

 

Mage Tower - Har raise skeleton spell, celerity spell og meteor spell. all need to be researched before usable.

 

Killing Bosses (lvl 10,20,30,40,50) give bounty devided by the team.

Lenke til kommentar

Ithkul, jeg har eget web-hottel og domene. Jeg kan hoste filen for deg hvis du har lyst :) Da snakket jeg med ham på internett og jeg skulle hoste 0.5 versjonen når den var klar.

 

Da kommre jeg til å legge den ut for nedlastning på en bestemt plassering. Vil selvfølgelig linke til denne her.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Bare ha med en liten takk i loadeteksten på brettet du, eller hva?

 

Brettet ser meget bra ut, og skal teste singleplayer en eller annen gang så fort jeg får tid. Skal også se om jeg får åpnet port 6112 så jeg kan hoste mapet på battle.net.

 

Idag har jeg dog bursdag og tenker at det blir litt mere kos med familien og kaker og slikt. Om du trenger noe videre hjelp er det bare å si ifra ikthul

Lenke til kommentar

V0.51:

 

- "Quests" med Info, commands, Tips, Tower detaljer om hvert tower, credits og links.

- Ny utsende på chainlightning tower.

- Vote vansklighets grad

- Fikset bugs

- Balanced towers, income og monsters

 

Mulig å få uploadet denne snart. :D

 

Jeg ville blitt veldig glad om flere ga commentarer etter å ha tested mapped.

ris/ros. bugs og ønsker. bare å komme med det.

 

Edit : Du er med i Credits, Orresnei. :thumbup:

Endret av Ithkul
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller får man "Defeat" hvis man skriver greedisgood 99999?

 

Vil jo bare se hvordan tårnene er med maks upgrade.

 

 

Jeg skal teste det. Men om du vil se alle tårnene må du ha fortjent det. Når V0.51 er å få lasted ned kan du velge Very Easy. Da er det lengre tid mellom hver monster bølge og du får dermed mer penger mellom hver level.

 

Lykke til med testingen!

 

 

Edit : Det er meningen at du skal tape om du bruker cheat. Har lagt til en beskjed om hvorfor you tapte (Dersom du burker cheat)

Endret av Ithkul
Lenke til kommentar

Jobber nå med 0.56. Lager et "nuke tower". Veldig treg tower, men har syk splash og damage. Bruker Magic. Sliter med balansing og animation. Regner med at jeg er ferdig med mappet snart. Vil lage til et par tower's til. Og mulig opp til monster level 60.

 

Mer detaljer kommer. Laster opp nyeste verson så snart jeg er ferdig med det nye toweret. :D

Lenke til kommentar

Den fungerer fint solo også. Dessuten er den såpas vansklig at selv sistemann får besøk. Det vi, mine venner og jeg, har erfart er at det lønner seg at alle bygger sammen i sirkelen i sør vest hjørnet. Da kan en satse på slow og aura effects, en på splash og en på annet. Funker bedre enn å bygge hver for seg. og man rekker å få litt mer gull om man bygger i den siste sirkelen. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...