Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kontrollere en Warrior for en Mage er jo virkelig ikke rakettforskning. Warrior er den enkleste klassen du kan kontrollere som Mage. DK er verre.

Mage/Disc vs Warrior/healer - CC healer, drep Warrior, pass på posisjonering. Mana burns, Mind Controls, Fears, Dispels, Life Grips, Frost Nova, Sheep + Ring of Frost, Pet Nova, Cone of Cold, Counterspell, Fire Blast Stun (talents), Deep Freeze. Dere har jo uendelig med muligheter til å kontrollere kampen.

Warrior + healer har: Charge, Hamstring, Fear Shout (lang CD), Piercing Howl + diverse spells avhengig av healer. Normalt sett er denne healeren en Holy Paladin eller Resto Shaman.

 

Spiller selv Warrior/Holy Paladin og Disc/Feral i 2v2 der jeg er Warrior og Priest, og synes Mages er ganske latterlige til tider. Dere har altfor mange måter å spille "feigt"/defensivt på imo.

Lenke til kommentar

Men ingenting er feigere enn rogue.

 

Ååååå det er så gøy å spille rogue

 

 

uafu, tenkte jeg skulle innpå å prøve noen transmutes siden jeg fikk Transmutation Master igår, men serveren er som vanlig nede når jeg for en gangs skyld står opp på ett menneskelig tidspunkt

Endret av Friksjon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg glemte helt at det var onsdag i dag. Kom hjem fra fest i morres og satt sikkert i et par minutter og lurte på hvorfor i all verden jeg ikke fikk logget på.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål om Arcane mage: Hvilken AoE-spell er best; Arcane Explosion, Blizzard eller Flamestrike?

Selv så bruker jeg Arcane Explosion, men dette gjør jeg kun fordi jeg har speccet Improved Arcane Explosion i Talent tre'et, som gjør at AE kan spammes i utrolig høy grad. Tingen med AE er det at du ofte kommer inn i meele range, og da er det viktig at du er flink til å passe på at du ikke får cleave attacks i fleisen.

Lenke til kommentar

Takker for svar angående arcane mage og aoe. :)

 

Jeg kommer ikke til å bruke poeng på Improved Arcane Explotion, så da bør jeg kanskje gå for tidligere nevnte Blizzard. Jeg er som du nevner også litt skeptisk til å komme i melee range om jeg ikke absolutt må. Ingen har så langt nevnt Flamestrike, så da tror jeg jeg holder meg til Blizzard (når jeg får den) om ingen argumenterer sterkt imot det. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke det at Flamstrike er kjempe dårlig, men tingen er at når du bruker Flamestrike så får du en AOE-effekt på bakken som gjør at alle som er innenforbi den tar damage. Dette vil si at mobsene ikke får en dot på seg(som det kan virke som i spell-teksten), men at dot'en blir liggendes i AOE-effekten og gjør damage dersom noen oppholder seg innen spellen. Blizzard er ganske lik på den måten at den gjør bare damage innen et gitt sted på bakken. Mens Arcane Explosion er en mer "mobil" AOE, siden den gjør damage i en viss radius rundt deg selv.

 

Så mye kommer an på om du skal bruke spellsene solo(questing), eller i grupper(f.eks. instancer). I instancer er det lettere å bruke flamestrike og blizzard da du har en tank som samler og holder mobs på en plass slik at de ikke kommer utenfor radiusen på Flamestrike og Blizzard. Mens ved questing er det lett for at mobsene kommer seg utenom radiusen og du ikke får fullt utbytte, og da er Arcane Explosion fin og bruke. Naturligvis kan du bruke Frost Nova, Cone of Cold og Water Elemental(dersom du har gått frost som talentspecc) til å øke tiden mobsene er innen radiusen av Blizzard og Flamestrike. Så du får bare prøve deg frem og se hva som fungerer for deg :D

Lenke til kommentar

Ingen jeg kjenner som kjører det i primary spec. Jeg har det i secondary spec, men i primary kjører jeg Coup de Grace, Lethality, Puncturing Wounds og Quickness.

 

30% mer crit change med Backstab i Puncturing Wounds

30% mer crit dmg bonus i Lethality med både Hemorrhage og Backstab

20% mer dmg i Coup de Grace med Eviscerate

20% increase i healing effects og 15% movement speed med Quickness

Lenke til kommentar

Nå har det gått for langt, går disc /fmage og treffer nesten bare på melee teams. Det går nesten kun i drood, dk og warrior. Det går jo ikke an å cc eller ta ned noen av disse klassene lenger. Er det virkelig slik at en må levle en dk for å komme over 2k i rate?

 

Når skal castere få litt mulighet til å kontrollere kampen slik som før i tiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...