Gå til innhold

Skittkasting i media:Spillkritikk til ingen nytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er veldig enig i dette inlegg av Rune fjell Olsen. Har faktisk ikke sett dette flertallet av "for gode anmeldelser" som det blir snakket så mye om, syntes også gamer.no's artikel er særdeles dårlig. Kritikken virker ikke helt seriøs, det blir ikke fremhevet noe konkret i gamer.no's artikel, ved mindre man har noen holdepunkter og eksempler blir alt bare useriøst i mine øyne. Syntes Rune fjell Olsen er den eneste som faktisk kommer med fakta i denne etter min mening teite skittkastingen (og hvem er det gamer.no sikter til i sin artikel?)

Les inlegget i spillbloggen (vg.no)

Ikke enig med gamer.no... I denne saken er Rune fjell Olsen mye tydligere!

En ting til, Gamer.no sier at alle andre gir så høye karakterer, Rune fjell Olsen viser Vg's statistikk for terningskast (som det ikke er noe galt med!). Det som er rart er at gamer.no ikke viser sin statistikk, hvordan vet vi da at de er bedre enn de andre da?

Her er Gamer.no's artikel: http://gamer.no/art.php?articleId=14393

Flere linker ligger i VG's spillblogg.

Endret av ~Alex~
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvor i artikkelen til gamer.no ser du at de peker mot VG spesielt og ikke spillanmeldelser generelt (noe som de gjør)?

Gamer.no svarer uansett for seg i bloggen hvis du gidder å lese kommentarene.

Skrevet (endret)
Men hvor i artikkelen til gamer.no ser du at de peker mot VG spesielt og ikke spillanmeldelser generelt (noe som de gjør)?

Gamer.no svarer uansett for seg i bloggen hvis du gidder å lese kommentarene.

De peker ikke mot noen, gir ikke hint engang, det er problemet. Så derfor må egentlig alle spillanmeldere svare for seg ekskludert de i gamer.no. Sånn oppfatter hvertfall jeg det.

Jeg hadde sett mer poeng i det fra gamer.no's side hvis de hvertfall kom med noe konkret.

EDIT: Gamer.no's savar er komentar nr. 62 i komentarer til bloggen.

Endret av ~Alex~
Skrevet (endret)
De beskriver en trend og et økende problem og kan derfor ikke rette en pekefinger  mot alle de hundreder av forskjellige spillsider som anmelder spill.

Ikke dumt sagt :)

Men jeg mener at man burde sette eksempler på det, gjøre det mer konkret. Trekke fram sider som gjør det mer rikitg osv.

Da blir det med en gang klarere hva man egentlig sikter til.

Update: (RFO):

For alt jeg vet peker ikke hverken Dagsavisen eller Gamer.no i retning VG Nett og VG. Men de peker ikke på noen navngitte spillanmeldere eller medier i det hele tatt, hvilket ikke bidrar til annet enn å sette Gamer.no på en imaginær høy hest mens alle konkurrentene potensielt er udugelige fanboys. En generell følelse av at alle spillanmeldere er lettpåvirkelige avskum kan sette seg hos enkelte.

Endret av ~Alex~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...