Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fått ngt i dag. Ethernet døde!


Anbefalte innlegg

I dag kom montøren fra nextgentel og kobla meg til internett.

Fiksa det utenfor huset og jeg kobla til kablene inne med modemet osv. Starta det og fikk aktivert osv.. Alt funket! Montøren gikk og det første jeg tenkte jeg skulle gjøre var å oppdatere windows. Etter å ha kjørt første etappe av den restarta maskinen seg. Jeg åpna explorer og surfa på vg.no. Fikk siden kan ikke vises etter to tre minutter og så kom "kabel ikke tilkoblet" bobbla opp.

Prøvde å starte modem på nytt, trekke ut kabel og sette i annet kort uten hell. Prøvde å skifte pci slot på det ene kortet uten at det hjalp. Prøvde som siste skrik og formatere men det har heller ikke vert til hjelp.

Jeg forstår ikke hva som har gått galt. Alt funket jo før montøren gikk! Tanken på og ringe kundeservice hos nextgentel virker skremmende! Uten at jeg tror de kan hjelpe. Etter lysene på modemet å dømme så skal alt fra nextgentel fungere, men ethernett link og traffic og dsl traffic lysene lyser ikke. De andre tre med kontakt/power osv lyser stabilt osv....

 

Noen som vet hva som kan være galt??

På forhånd takk

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å ta ut nettverkskortet, boote opp maskinen uten. Slå av maskina, sette i nettverkskortet og boote opp med dette i. Du kan jo prøve med en annen kabel hvis du har annledning til det. Siden ethernett link ikke lyser på DLS modemet ditt så kan jo dette skyldes en teknisk feil hos nextgentel. Du kan jo sjekke om du er på nett ved å telnette til NGT routeren din. Dette krever jo at du mottar ip fra routeren

Lenke til kommentar

Strømmen har vert avslått ja..

Er for å hente meg en ny cat5 kabel nå. Måtte bare innom på internett her for å spørre litt..

Men har liten tiltro til at det er det som er problemet ettersom jeg hadde det oppe å gikk i 5 minutter tidligere... skal værtfall prøve for å være sikker...

 

I verstefall må jeg vente i noen uker til på nytt modem da? Andre her som har hatt liknende opplevelse med modemet? Det er ikke jeg som bare har oversett noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...