Gå til innhold

Mine rettigheter ved klage på kabel til SE K750


Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper emnefeltet beskriver hva jeg trenger hjelp med godt nok.

 

Kjøpte forrige onsdag en K750 fra Sony Ericsson, er veldig fornøyd med telefonen og slikt men kabelen som følger med (usb kabelen) har funket veldig dårlig. Allerede fra når jeg startet å bruke mobilen på torsdag så har mobilen "disconnected" fra pcn pga kabelen har mistet forbindelsen. Kikket på kabelen som settes inn i mobilen og ser at den ene pinen sitter litt lengre ut enn andre. Derfor tenkte jeg meg en tur på elkjøp og klage på kabelen imorgen.

 

Har noen spørsmål:

 

a) Kan jeg bruke noe angrerett eller noe slikt sånn at de må ta den om de nekter å ta det på garantien?

 

b) Vil jeg få returnert kabelen som fulgte med alene eller tror dere jeg må returnere hele telefonen?

 

c) Tror dere de bare vil reparere kabelen eller gi meg en ny en?

 

Håper dere kan hjelpe meg litt rundt dette, er litt kjedelig at det skal være feil med noe nytt man kjøper :(.

 

-Kenneth

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kikket på kabelen som settes inn i mobilen og ser at den ene pinen sitter litt lengre ut enn andre

 

Ser også på min kabel at den ene pinen stikker lengre ut. Slik skal det sikkert være siden min kabel fungerer fint.

Skrevet

La meg gjette; Du har ikke kontaktet bedriften du kjøpte den fra enda.....

 

Gjør i så fall det før du tar for gitt at det blir problemer ! I de aller fleste tilfeller vil bedriften ikke kaste bort noe tid på slike småsummer, og sender derfor kunden en ny.

Skrevet

For alt du vet så er det ikke sikkert at det er kabelen det er noe galt med. kanskje er det telefonen(kontakten, eller kanskje den trenger ny firmware) eller USB porten på PC'n din.

Skrevet

Har testet flere USB porter og har testet på min søsters pc. Men kan godt hende det er firmwaren men hvis dere holder telefonen mot dere, med den pc logoen opp. 4 pin fra høyre mot venstre som er litt lengre opp?

Skrevet (endret)

Hmm, lurer på hva feilen er jeg da. Kobler deres seg ofte ut? Nå vil den igrunn ikke koble seg til i det hele tatt da.

 

edit: har testa handsfreen og den funker helt fett så da vet jeg ikke hva det kan være. =/

Endret av Kannath
Skrevet

Kabelen skal være slik ja. Og jeg har hatt en del problemer jeg også med at maskinen ikke finner den. Må plugge av å på et par ganger før det funker. Har ikke brukt tid på å sjekke opp saken nærmere.

Skrevet

Plugget ut sikkert 10 ganger ut og inn, tok ut og inn sim selv om jeg visste at dette ikke ville funke osv. og har reboota flere ganger. Funka igjen på reboot nr 3.

Skrevet

du har tre alternativer:

 

 

kontakt butikken for a sende den pa DOA. Ta gjerne kontakt med verkstedet der du informerer om at denne kommer osv, slik at den godkjennes selv om den er en dag forsen

 

 

kontakt butikken

 

kontakt teleservice eller autorisert verksted med kabel, og fa den byttet ut gratis

Skrevet
Kikket på kabelen som settes inn i mobilen og ser at den ene pinen sitter litt lengre ut enn andre

 

Ser også på min kabel at den ene pinen stikker lengre ut. Slik skal det sikkert være siden min kabel fungerer fint.

jepp her og, nr 4 fra høyre, så det er nok slik den skal se ut.

kabeln funker fint her, så utrolig nok kan det vel ikke utelukkes at det

er din PC som sjangler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...