Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hmm, har nå gjennomgått FarCry,Half life 2 og Doom 3 utallige ganger fra spillene kom og jeg sitter igjen med Doom 3 som min gjeldende førsteplass.

Ikke fordi spillet både er skremmende på en perfekt måte, eller at det er så utrolig bra grafikk. Men fysikken og gameplayer er bare så hårreisende bra.

Det er muligens litt ensformig ettersom man spiller noen timer, hvilke spill er ikke det ?

Man blir alltid dratt i andres baner i alle spill. I half life 2 kommer man ut i en stor "verden", woohoo freedom! tenker man da. Men er det egentlig frihet ? nei.

Man må alltid gå etter visse directions. Prøver man f.eks å gå opp på fjellet når man kjører båt, går det dårlig (aka Ghostwall).

"Freeman, i think dog is trying to help you get under there" "Cmon freeman, go!"

Det blir er mas og et tjall ettersom spillet kun har en veg gjennom hele greia, det er den ene veien jeg har blitt så kraftig lei av nå.

Jeg er ute etter spenning og energi mens jeg spiller, da er Doom 3 det rette valget.

Ikke minst 100% frykt gjennom hele spillet, men ja; Gameplayet.

Saftige våpen som bare hamrer seg gjennom monstrene og gir ut en "SPLASH" når monsteret forsvinner. God føleslse, "der var monsteret ferdig".

Men jeg krydrer half life 2 for en ting som doom 3 absolutt mangler, engine.

Half life 2 har en dobbelt så god engine som Doom 3.

Man kan røre på alt i HL2, ting har vekt og omtrent alle ting kan knuses/kastes.

Dette fører til et ubeskrivelig antall mods og en well done gjenommført multiplayer plan for Valve.

De koser seg med alle modsa som triller inn.

Med den enginen de har nå kan de lage verdens beste spill. (Som de allerede har gjort ifølge de fleste).

For dere som syntes Doom 3 virker for mørkt, hvordan ville spillet vært med FarCry/HL2 lys ?

Rett og slett kjedelig.

Hvis det ryktede hl3 blir aktuell med tanke på "frihet", tror jeg virkelig valve lager verdens beste spill.

Flere veier å gå, flere muligheter. Morsommere!

Doom 3 kan bli litt ensformig det også, men er er noen tips.

* Kjøp deg 21" Skjerm.

* Skaff deg god lyd til pcen (*Gjerne surround!)

* Slå av lysene når du spiller

* ALDRI ALDRI Løp gjennom spillet med "God mode" og "give all/ammo".

* Følg tipsene over, og inviter et par kamerater til Doom 3.

Sett dere alle rundt skjermen og spill på tur, se hvem som tørr lengst ?

med lyden på fullt, lyset av og en kraftig god 21" skjerm er det ikke mange av kameratene mine som tørr å spille dette lenge.

Han ene spiller mens de andre får seg noe kraftig med latter.

Det er gøy når kameratene dine skvetter så mye pga et spill, faktisk mer enn film!

4 kamerater rundt hl2 er ikke særlig gøy ?

Doom 3 anbefales som et "sosialt" kameratslig spill, og hl2 egner seg mer som deathmatch.

FarCry er vel kulest å runne alene, singeplayer ? Tja, regner med det. Selvom jeg aldri gadd å runde det en andre gang.

------------------------------

GAMEPLAY

1. Doom 3

2. Half Life 2

3. FarCry

GRAPHICS:

1. Doom 3

2. Half Life 2

3. FarCRy

ENGINE:

1. Half Life 2

2. FarCry

3. Doom 3

LYD:

1. Doom 3

2. Half Life 2

3. FarCRy

-------------------------------

Jeje, dro en aldri så liten omtale jeg før det er søvnen sin tur.

Hva syntes dere ?

Fred ut!

Endret av jhj
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...