Gå til innhold

prikker på skjerm i ulike farger


Anbefalte innlegg

Opplever prikker på skjermen min i ulike farger. Disse kommer når man spiller av video. er litt usikker på om det alltid er slikt, men har merka dette når jeg spiller av divx. kan se røde, blå og grønne prikker på skjermen under avspilling. er ikke særlig store, og varer ikke så lenge, men det er ganske iriterende.

 

har ikke oppleved dette tidligere. dvs før jeg kjøpte meg ett nytt gainward 7800 gtx kort. har en hyundai LN70 skjerm.

 

Noen som aner hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HA! Det kan du nok ikke! ISO-regler dekker produsentene mot pikselfeil (til en viss grad vel å merke) pga LCD er høyteknologisk produskjon med rimlige store sjanser for feilproduksjon. Hvis du har kjøpt på nett, bruk angrefristen. Har du kjøpt i butikk, bruk 30-dagers åpent kjøpsregelen (hvis de har).

 

Samsung er de eneste jeg vet om som har en garanti mot pikselfeil. Sånn ZeroPixel-garanti

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Fiks pikslene dine easy!

 

Last ned dette videosnuttet og sett avspilling på repeat. Spill av i fullskjerm i 30 minutter. Hvis ikke du får den helt fullskjerm, kjør den over de lysende pikselene.

 

Videosnuttet flasher skjermen i mange farger rimlig raskt! Grunnen til at noen piksler konstant lyser er pga at de "sitter fast" og denne flashingen i diverse farger kan fikse pikselen.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

skjermen er kjøpt i oktober i fjor. får vel ikke noe på garanti da. kan jo prøve høre med psdata som jeg kjøpte den av. men har ikke gjort noe uvanlig med skjermen, og aldri sett dette tidligere. skal teste det med bommulsdott, men er liksom prikker over hele skjermen på forskjellige steder hele tiden.

Lenke til kommentar
Fiks pikslene dine easy!

 

Last ned dette videosnuttet og sett avspilling på repeat. Spill av i fullskjerm i 30 minutter. Hvis ikke du får den helt fullskjerm, kjør den over de lysende pikselene.

 

Videosnuttet flasher skjermen i mange farger rimlig raskt! Grunnen til at noen piksler konstant lyser er pga at de "sitter fast" og denne flashingen i diverse farger kan fikse pikselen.

får ikke den videon til å funke jeg

Lenke til kommentar

hvis du har QucikTime, prøver den mest sannyligvis å spille av i browseren. Last ned filen ved å høyreklikke og "Lagre lenke som.." og spill av i WMP

 

Edit:

 

Tror jeg skal poste denne i eget emne under Skjerm-forumet slik at flere drar nytte av dette :hmm:

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Funka ikke på windows media player, Winamp eller Quicktime player her også.

Men så spelte jeg den på VLC (videoLan :love: )

da funka det med en gang. :thumbup:

 

Har du ikke det bør du få tak i det, det spiller alt av videoer.

Her kan du laste det ned.

Endret av Zecko
Lenke til kommentar

Hvis prikkene alltid er der uansett hva som er på skjermen, og uansett hva slags farge det området har, så er det en pixelfeil. Prøv f.eks. å sette en helt hvit skjerm. som bakgrunn. Får du da noen steder der det er en enkelt pixel som ikke er hvit?

 

Dersom dette er noe som kommer når du spiller video, så er det noe annet. mulig codec/filter relatert. Det høres i grunn ikke ut som det er pixelfeil.

 

Det kom ikke klart frem av posten din hvordan disse prikkene artet seg.

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
... men er liksom prikker over hele skjermen på forskjellige steder hele tiden.

Dersom prikkene er på forskjellige steder tyder det på at det ikke er døde piksler på skjermen. For å sjekke om det er døde piksler kan du først sette på en helt svart skjermbeskytter og så en helt hvit en. Dersom du ser prikker i noen av de skjermbildene tyder det på defekte piksler på de punktene. Hvis skjermbildene er ingen "hull", har du et annet problem.

Lenke til kommentar

Har selv også kommet til konklusjonen om at det neppe kan være pikselfeil. Prikkene på skjermen kommer helt vilkårlig, men bare når jeg spiller av video, uansett format. Både DVD og divx. Men hvis jeg spiller kommer det ingen prikker. Da virker alt som normalt.

 

Har vannkjøling i maskinen, så jeg tror ikke det er temperaturen. skjermkortet har ikke vannkjøling enda, og tempraturen ligger på mellom 55 grader og litt over 60 grader ved full load, noe som jeg tror er normalt for de Nivida 7800 kortene. ellers er temperaturen i kabinettet litt under 30 grader i bunn og litt over 30 i toppen. Tror da ikke dette er for varmt?

 

Hadde tidligere ett Gainward 6800Le kort, og da opplevde jeg ingen problemer ved avspilling av film. Har først kommet etter at jeg bytta skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...