Gå til innhold

Tom Nordlie-testen - hva greier DU?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dere har hørt om Tom Nordlie-testen, men den er knallbra for alle som vil teste kondis, vilje og form. Først et meget selvforklarende bilde:

 

nordlie6ay.gif

Om jeg fikk 3 i kunst & håndverk, sa du? Stemmer. :cool:

 

Uansett, man skal sette opp to kjegler/sko/whatever ved siden av hverandre (1,5 meters avstand), og deretter det samme parallelt 30 meter lenger bort. Man starter ved "start" (Se tegning), og en runde er fra startstreken til startstreken. Man har syv minutter på seg, og man skal løpe så mange runder som overhodet mulig.

 

Jeg prøvde for en uke siden, uten å ha trent hele sommeren, og greide 26 runder. Dette er en veldig bra øvelse, og jeg anbefaler denne til andre.

 

PRØV! :)

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi løp på 400 m bane.

vi også! tror vi måtte løpe 7 og en halv runde eller noe jeg...

7,5 runde på 400 m bane blir tilsammen 3000 m, noe som er et ganske greit resultat på cooper-testen (12 min).

 

...men jeg synes allikevel at Tom Nordlie-testen ligner ganske mye på cooper-testen, bortsett fra at man må ha et høyere tempo (bare 7 min) og bruke litt ekstra krefter i svingene.

 

Stolzekleiven er den ultimate kondistesten. :w00t:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Vi løp på 400 m bane.

vi også! tror vi måtte løpe 7 og en halv runde eller noe jeg...

7,5 runde på 400 m bane blir tilsammen 3000 m, noe som er et ganske greit resultat på cooper-testen (12 min).

 

...men jeg synes allikevel at Tom Nordlie-testen ligner ganske mye på cooper-testen, bortsett fra at man må ha et høyere tempo (bare 7 min) og bruke litt ekstra krefter i svingene.

 

Stolzekleiven er den absolutte kondistest. :w00t:

jeg husker at jeg løp 7 og en halv runde på ungdomskolen også, men hva er Stolzekleiven?

Lenke til kommentar

norges ishockey forbund har "laget" mange tester og krav til hva man skal klarer når man er så-så gammel for ishockey tester.

okei, dette er testene (kravene er er for om du er 15 år) :

 

UTHOLDENHET

- 3000 m, krav: 12.00

- kasse 90sek krav: 85

 

STYRKE

- chins (overtak), krav: 15 stk.

- Dips, krav: 30 stk.

- benkpress, krav: 77,5kg

- liggende roing, krav: 62,5kg

 

SPENST

- lengde u/tilløp, krav: 2,30m

- 3 steg u/tilløp, krav: 6,90m

 

KORDINASJON

Harres test (84cm), krav: 12,50

harres m/ball (84cm), krav:19,00

 

 

Dette har ikke noe med Nordlie-testen og gjøre men det er tester vi som spiller hockey bruker.

Skal teste ut Nordlie-testen en dag forresten... :D;)

 

 

EDIT: skrive leif, fikk ikke lagt ut bilde så matte fjerne teksten til bilde, hehe

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...